×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true

اسحاق جهانگیری بر چالش دولت در انتخاب رئیس کل بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: مجبور شدیم طبق قوانین قبل عمل کنیم چرا که در قانون برنامه پنجم توسعه برخی مسائل مسکوت بود.

به گزارش موج، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بانک مرکزی ضمن بیان آنکه متاسفانه در معیشت مردم گرفتاری جدی وجود دارد، گفت: مردم انتظار دارند دولت جدید برای برون رفت از وضع موجود راهکار پیدا کنند.

وی افزود: اگر چه در گذشته تعداد اقتصادادنان کشور در حد تعداد انگشتان دست بود اما امروز ده ها صاحب نظر اقتصادی وجود دارد و دست دولت به سوی این صاحب نظران دراز است تا با ارائه راهکارها و نقدهای برنامه ها، ما را یاری کند.

جهانگیری ضمن تاکید بر این نکته که ما به هیچ وجه به دنبال نفی خدمات گذشته نیستیم، گفت: بدون آنکه بخواهیم بگوییم چه کسی و چه کسانی مقصر وضع موجود هستند باید بگوییم که شرایط کشور پیچیده است و چالش های پیش رو نیازمند ساعت ها کار کارشناسی است.

وی متذکر شد: ما با تورم دو رقمی روبه رو هستیم. نرخ بیکاری در کشور بالا است و تولید هم در شرایط نامناسبی قرار دارد هم تورم و هم تولید ما آسیب دیده است.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: ما در این دوره نیازمند حاکمیت عقلانی و جاری شدن علم اقتصاد در تصمیم گیری های خود هستیم.

وی همچنین هدفمندی یارانه ها را یکی دیگر از چالش های پیش روی دولت عنوان کرد و ضمن اشاره به آنکه مبالغی به صورت نقدی پرداخت می شود اما باید گفت که ما به کسری بودجه بسیار بالایی روبه رو هستیم، گفت: تورم و نرخ ارز باید برای فعالان اقتصادی قابل پیش بینی باشد ما نمی گوییم که نرخ ارز پایین آورده شود اما نرخ ارز باید قابل پیش بینی باشد.

جهانگیری در ادامه بر استقلال بانک مرکزی تاکید کرد و ضمن اشاره به آنکه ما در تعیین رئیس کل بانک مرکزی با چالش هایی روبه رو شدیم و مجبور شدیم به قانون پولی و بانکی قبل مراجعه کنیم، گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه تعیین قائم مقام مشخص شده بود اما این قانون در رفت و برگشت با مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته بود و در مورد تعیین رئیس کل بانک مرکزی چیزی پیش بینی نشده بود به همین جهت تدبیر رئیس جمهور بر این بود که در چارچوب قوانین عمل شود.

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches