×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
نخستین عرضه بین‌المللی فراورده‌های نفتی در بورس انرژی

مدیر روابط عمومی بورس انرژی گفت: فردا همزمان با شروع مهر ماه سه هزار مترمکعب معادل سه میلیون لیتر حلال ۴۰۲ پالایش نفت بندرعباس در رینگ بین المللی بازار فیزیکی بورس انرژی عرضه می شود.

به گزارش روز، یاسر فلاح افزود: برای نخستین بار در رینگ بین المللی بازار فیزیکی بورس انرژی حلال ۴۰۲ از فراوردهای نفتی معامله می شود.

وی درباره قیمت این محموله گفت: قیمت پایه هر لیتر حلال ۴۰۲ یک دلار و ۴ سنت تعیین شده که ارزش تقریبی این محموله بیش از ۳ و نیم میلیون دلار برآورد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، مدیر روابط عمومی بورس انرژی درباره شیوه تسویه این معامله اظهار داشت: تسویه این معامله به صورت ریالی و با نرخ تسعیر ارز اعلام شده در سایت بانک مرکزی (مرکز مبادلات ارزی) در روز معامله انجام می گیرد.

فلاح افزود: محل تحویل این کالا در باراندازهای پالایشگاه نفت بندرعباس خواهد بود و خریداران مکلفند ۱۰ درصد از ارزش تقریبی معامله را قبل از انجام معامله پرداخت کرده و قوانین و مقرارت مرتبط با اینگونه معاملات را رعایت کنند.

حلال ۴۰۲ ترکیب مشابه نفت سفید است که در سه رتبه A، B و C تولید می شود. حلالی که فردا عرضه می شود از نوع A است که بیشترین کاربرد آن در صنایع رنگ سازی، چاپ و تینر سازی است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches