true
اقتصاد تهران: هنوز مشكل قيمت خودرو حل نشده است. معضل قيمت گذاري خودرو اين روزهها به چالشي پر دردسر تر ازه هميشه براي خودروسازان تبديل شده چرا كه آن ها براي افزايش قيمت خودرو بايد توجيهاتي داشته باشند. اين در حالي است كه شرايط خدمات پس از فروش ارائه شده از سوي خودروسازان به گونه اي نيست كه رضايت مشتريان را به همراه داشته باشد. مشتري خودرويي مي خرد كه در صورت بروز مشكل بتواند با صرف كم ترين هزينه و نزديك ترين مسير آن را تعمير و به راه خود ادامه دهد و اين در حالي است كه در شرايط كنوني وضعيت خدمات پس از فروش نه تنها مطلوب نيست بلكه مراكز خدمات پس از فروش خودرو با بي احترامي با مشتريان برخورد كرده و در بسياري موارد پاسخگوي آن ها نيستند.
افراد در هنگام بروز مشكل فني براي خودروي خود وقتي به اين مراكز مراجعه مي كنند با ازدحام جمعيت و پاسخگو نبودن مسوولان مواجه شده و جز نارضايتي و اتلاف وقت چيزي دستشان را نمي گيرد. در همين رابطه وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکتهای خودروساز خواسته تا سطح خدمات پس از فروش در استانهای کل کشور شرایط متوازن داشته باشند به گونه اي مقرر شده شرکتها و نمایندگیهایی که حائز شرایط مطلوب در زمینه خدمات پس از فروش نیستند در مدت سه ماه اقدامات لازم را جهت ارتقای سطح کیفی خود انجام دهند.
ساسان قربانی سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو در همين رابطه گفت: در نوزدهمین جلسه شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو بطور متمرکز بر مباحث کیفی و خدمات پس از فروش پرداخته شد و در این راستا گزارش کاملی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارائه شد.
وی گفت: این گزارش به ارزیابی دقیق عملکرد شرکتهای خودروسازی درخصوص خدمات پس از فروش پرداخته بود.
سخنگوی شورای سیاستگذاری صنعت خودرو افزود: بر این اساس روند کلی خدمات، بهبود یافته ولی برای دستیابی به استانداردهای جهانی میبایست روند بهبود، سرعت بیشتری بگیرد.
قربانی گفت: این گزارش از یک میلیون نظرسنجی در مورد 2429 نمایندگی تهیه شده است.
سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو تصریح کرد: بر این اساس وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد گزارش تهیه شده از طریق رسانههای جمعی به اطلاع عموم مردم رسانیده شود تا مردم از کم و کیف گزارش مذکور اطلاع دقیق و شفاف داشته باشند.
وی گفت: در این جلسه مهندس نعمت زاده تاکید داشت که ما نباید نگران اطلاعرسانی و شفافیت اطلاعات باشیم زیرا این امر باعث میشود اشکالات را بهتر برطرف کنیم و مردم در جریان وقایع و اقدامات ما قرار گیرند.
قربانی افزود: همچنین مقرر شد پایش عملکرد شرکتهای خودروسازی بصورت مستمر و جدی تداوم یابد و بصورت دورهای این گزارش به اطلاع شورا و مردم رسانیده شود.
وی تأکیدکرد: در شاخصهای ارزیابی سطح کیفی و عملکرد شرکتهای خودروسازی و خدمات پس از فروش، بیشترین توجه به رضایتمندی مشتری متمرکز شود.
سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو توضیح داد: این گزارش براساس اطلاعات دریافتی از سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرفکنندگان، شرکتهای خودروسازی و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و شرکتهای بازرسی و وزارت متبوع تهیه شده بود.
وی گفت: در این گزارش نیز بیشترین نارضایتی تأخیر در تحویل خودرو اعلام شده بود که عامل اصلی آن کاهش تیراژ تولید در سال گذشته متأثر از تحریمهای بینالمللی بوده است که روند تحویل خودرو در سال جاری با توجه به تدابیر اندیشیده شده، بهبود نسبی داشته است.
ساسان قربانی افزود: در این جلسه همچنین گزارش دفتر نظارت بر عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص صنعت خوردو ارائه شد.
وی گفت: پس از استماع گزارش، وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکتهای خودروسازی خواست در کمترین زمان به شکایات مردمی رسیدگی و در نهایت رضایت مشتریان حاصل شود.
قربانی تاکید کرد: در جلسه شورا مقرر شد یک مدل برای دستیابی به کلاس جهانی شدن صنعت خودرو تهیه شود و در یکی از شرکتهای خودروسازی بصورت نمونه و آزمایشی پیادهسازی و پس از عملیاتی شدن، سایر شرکتهای داخلی نیز از این تجربه الگوبرداری و استفاده کنند.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=10743
false
true