×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
میزان مصرف آب تولیدات صادراتی ایران

اقتصادتهران: معاون وزیر جهاد کشاورزی مجموع آب مورد نیاز برای محصولات صادراتی کشور اعم از خرما،پسته، هندوانه، انگور و سیب‌زمینی را ۵میلیارد مترمکعب ذکر کرد و گفت: کشت گلخانه‌ای راهی برای کاهش مصرف آب است.

به گزارش مهر، عباس کشاورز در یک برنامه رادیویی گفت: مجموعه محصولات صادراتی کشور مثل پسته، خرما، انگور، هندوانه و سیب زمینی، کمتر از پنج میلیارد مترمکعب آب مصرف می کنند؛ این در حالی است که آب مصرفی برخی از این محصولات کیفی نیست، برای مثال کسی به درخت خرما آب شیرین نمی دهد و آب مصرفی پسته شور و نیمه شور است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بنابراین مردم نباید نگران این مساله باشند که برای محصولات صادراتی از آب فراوانی استفاده می شود.

وی در ادامه هندوانه را یگ گیاه متوسط و کم آب بر دانست و افزود: عموم افراد تصوراتی مبنی بر آب بر بودن هندوانه در ذهن دارند در حالیکه این چنین نیست.

کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشت گلخانه ای راهی بسوی کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی است.

وی بر ضرورت هدایت کشت محصولات سبزی و صیفی به سمت فضای گلخانه ای تاکید کرد و افزود: حجم آب مصرفی این محصولات قابل توجه است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches