جمعه, ۱۴ آذر , ۱۴۰۴
اقتصاد تهران
موفقیت در مدیریت ریسک ضامن فروش بهتر و حفظ توانگری است
1853

موفقیت هر شرکت بیمه به تیم آن از جمله نمایندگان و کارکنان و تیم اجرایی و شبکه فروش وابسته است به طوری که این عوامل در کنار هم بتوانند در راستای تحقق اهداف آن شرکت گام بردارند.

دکتر ابوالفضل آقادادی، مدیرعامل شرکت بیمه کوثر در حاشیه برگزاری سی و دومین همایش و نمایشگاه صنعت بیمه که در برج میلاد تهران برگزار شد، ضمن بیان این مطلب در پاسخ به سوال اقتصادتهران گفت: به طور کلی تداوم موفقیت در عملکرد و فعالیت یک شرکت بیمه با انجام سیاستگزاری و برنامه‌ریزی‌های دقیق قابل تحقق است. هم موضوع بیمه‌گری و هم سرمایه‌گزاری مطرح است یعنی تنها پرتفوی یک شرکت بیمه نمی‌تواند عامل موفقیت برای یک شرکت محسوب شود.

وی با اشاره به آن که موفقیت بیمه کوثر طی چندین سال گذشته حاصل سرمایه‌گذاری‌های خوبی است که در حوزه‌های مختلف صورت گرفته یادآور شد: شرکت‌هایی موفق هستند که در مدیریت ریسک موفق عمل کنند و ریسک‌های محیطی را به نحو مطلوبی ارزیابی کرده و متناسب با آن سرمایه گذاری انجام دهند.

آقادادی تصریح کرد: شاخص فروش در صنعت بیمه شاخص خوبی برای رتبه بندی نیست بنابراین به هر طریق ممکن نباید هر نسبت به جذب هر پرتفویی اقدام کرد زیرا هر پرتفویی ارزش سرمایه گذاری شاید نداشته باشد به دلیل آن که در برخی اوقات موجب نارضایتی مشتریان می‌شود و به همین، در اختیار داشتن پرتفوی بیمه نمی‌تواند به تنهایی عامل موفقیت باشد.

وی یادآور شد: ما در حال حاضر با توجه به سیاست‌های شرکت از افزایش پرتفو جلوگیری کردیم زیرا سرمایه هر شرکت بیمه باید جوابگوی فروش شرکت باشد چرا که اگر نباشد مساله توانگری شرکت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت بیمه کوثر با بیان آن که در بسیاری از شرکت‌های بیمه به دلیل آن که درگیر تعهدات خود می‌شوند دیگر سرمایه شرکت جوابگوی فعالیت آن‌ها نیست، تصریح کرد: همین مساله ممکن است برای یک شرکت بیمه دردسرساز شود و به همین دلیل در این راستا باید سرعت فروش متناسب با سرمایه هر شرکت در نظر گرفته شود و به بیان دیگر فروش هیجانی اصلا خوب نیست به خصوص در نیمه دوم سال که اگر افزایش سرمایه متناسب با فروش پیش نرود باید سرمایه آن شرکت برای حفظ تعادل به کمک توانگری شرکت بیاید.

وی همچنین افزود: فروش شرکت بیمه کوثر تا الان به حدود 30 همت رسیده و با این سرعت از 40 همت هم عبور خواهیم کرد اما در خصوص پرتفوهای مناقصه‌های بزرگ با دقت و وسواس خیلی زیاد اقدام خواهیم کرد اما افزایش خرده‌فروشی در شرکت بیمه کوثر همچنان با قوت ادامه خواهد داشت.

 

 

 


دیدگاه خود را بنویسید

  • پستی یافت نشد.