×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
موزه های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادغام می شود

اقتصادتهران: مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس اعلام کرد: دو موزه «انقلاب اسلامی» و «باغ موزه دفاع مقدس» با یکدیگر ادغام می شود و از این پس نام جدید باغ موزه دفاع مقدس، «موزه انقلاب اسلامی دفاع مقدس» خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سردار جواد خضرایی روز یکشنبه در همایش ملی مبانی طراحی موزه های دفاع مقدس که در این باغ موزه برگزار شد، افزود: قرار بود موزه جدیدی بنام انقلاب اسلامی از سوی نیروهای مسلح در کلانشهر تهران ایجاد شود اما از آنجایی که تعریف دو موزه با عنوان دفاع مقدس در یک کلانشهر با شعار اقتصاد مقاومتی در تضاد بود تصمیم گرفته شد تا این دو موزه با یکدیگر ادغام شوند.

وی ادامه داد: هم اینک اساسنامه این دو موزه تلفیق و تدوین وهیات امنای آن نیز انتخاب شده است.

خضرایی گفت: سرلشکر صفوی به عنوان عضو حقیقی هیات امنای موزه جدید انقلاب اسلامی دفاع مقدس منصوب شده اند و امیداوریم با ادغام این دو موزه بتوانیم اهداف دفاع مقدس را بخوبی تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه در چیدمان باغ موزه دفاع مقدس جای اثرهای هنری و هنرمندان خالی است اظهار کرد:باید علاوه بر جنبه های تاکتیکی و تکنیکی دفاع مقدس، نکات تربیتی را هنرمندانه احصاء کنیم و به عنوان مدل تربیتی و بومی دفاع مقدس در اخیتار مخاطبان و بازدیدکنندگان قرار دهیم.

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس گفت:درهمه جای دنیا موزه هایی به نام جنگ وجود دارد و اغلب که آن کشور با وجود آنکه رفتار استثمارگرانه ای در جنگ اعمال کرده اند اما در موزه های خود رفتارهای حماسی را تدوین و به مخاطبان از جنگ منتقل می کنند.

خضرایی در عین حال افزود: این در حالی است که در کشورما جنگی بوجود آمده است که اخلاق، رفتار خداجویانه، انس و الفت و مودت، اساس آن بوده است و آدم هایی که در آن جنگ ها به شهادت رسیدند مسیر اخلاقی را طی کرده اند اما هنوز نتوانسته ایم پیام این رفتارهای حماسی را به مخاطبان خود انتقال دهیم

وی تاکید کرد: امروز باید از دفاع مقدس تعاریف جدیدی بدست آوریم تا بتوانیم بر اساس آن نیاز جامعه را برآورده کنیم.

خضرایی ابراز امیدواری کرد در فصل جدیدی که برگرفته از فعالیت های هنری و الهامات دفاع مقدس است بتوانیم کارهای ارزشی را تدوین کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم.

مدیر همایش ملی مبانی طراحی موزه های دفاع مقدس از عمده اهداف این همایش را تبیین مبانی طراحی و چارچوب طرح معماری موزه های دفاع مقدس مبتنی بر تاثیرگذاری سازنده آموزه های دفاع مقدس بر مخاطبین،تبیین مبانی هنری اثرگذار بر کالبد موزه دفاع مقدس و ارایه راهکارهای خلق مکان های الهام بخش فرهنگ دفاع مقدس برای طراحان و هنرمندان عنوان کرد.

وی ادامه داد: شناسایی، گردآوری و تدوین و ترویج مبانی و مفاهیم علمی تولید شده در طراحی موزه های دفاع مقدس و کمک به تولید علم و دانش بومی و خلق هنر حماسی اسلامی در ترویج آموزه های جنگ تحمیلی از طریق موزه های دفاع مقدس از دیگر اهداف این همایش است .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches