×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
مهلت ۲ ساله برای آزمایشگاه‌های فاقد استاندارد

اقتصادتهران: معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: بر اساس مصوبات شورای معاونین این سازمان، از این به بعد آزمایشگاه‌های فاقد استاندارد ISIRI/ISO/IEC17025 تایید صلاحیت نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، وحید مرندی مقدم در اولین گردهمایی دور چهارم منطقه‌ای نظارت بر اجرای استاندارد که به میزبانی استان یزد برگزار شده بود، اظهار کرد: البته به مابقی آزمایشگاه‌های دایر و فعال که این استاندارد را ندارند، مهلت دو ساله‌ای داده خواهد شد تا این استاندارد را اخذ کنند.

وی ادامه داد: قرار است در آینده نزدیک فقط به آن دسته از آزمایشگاه‌های همکار که عضو انجمن‌های تخصصی مرتبط با رشته کاری خود هستند، نمونه جهت آزمون ارسال شود و انجمن‌ها موظف هستند نقش لایه اول ارزیابی و کنترل آزمایشگاه‌های همکار را ایفا کنند و در نهایت سازمان ملی استاندارد ایران در قالب لایه‌های دوم و سوم وارد عمل شده و نظارت‌ها و کنترل‌های خود را خاصه به صورت تصادفی انجام خواهد داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: استان هایی که به لحاظ وجود و ظرفیت انجمن‌های تخصصی ضعیف یا خالی هستند باید قوت لازم را در خود ایجاد کرده و نسبت به تشکیل و تقویت انجمن‌ها تعجیل کنند. ضمن این که تمامی انجمن‌ها باید در آینده نزدیک عضو انجمن‌های ملی و کشوری مرتبط باشند .

وی گفت: سازمان ملی استاندارد ایران به دنبال پیاده‌سازی سیستم اظهاریه انطباق (DOC) در کشور بوده که با انجام و تحقق این سیستم، خدمت بزرگی در حق مردم و تولیدکنندگان خواهد شد.

مرندی مقدم در پایان نیز یادآور شد: DOC برای فراورده‌هایی که مشمول مقررات اجرای اجباری استانداردها نیستند و در حوزه‌های کم ریسک قرار دارند، است و با این حرکت خیلی از نگرانی‌های حوزه کیفیت و استاندارد برطرف خواهد شد

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches