×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
معاینه فنی خودروها باید هر ۲ سال انجام شود

اقتصادتهران: مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور با تاکید بر اینکه در بسیاری کشورهای دنیا سن معاینه فنی دو سال است افزود: کاهش تنها یکساله معافیت معاینه فنی خودروهای صفر تصمیم درستی نبوده است.

به گزارش ایسنا، سعید قیصر در جمع خبرنگاران ضمن انتقاد از کاهش سن معاینه فنی از پنج به چهار سال به جای دو سال گفت: در صنعت، اقتصاد و کشاورزی از کشورهای توسعه یافته الگو می گیریم اما در موضوع مهمی همانند معاینه فنی هیچ الگویی نمی گیریم. در حقیقت نه تنها از کشورهای توسعه یافته الگو نگرفتیم بلکه با کشورهای عقب تر نیز مقایسه‌ای در این حوزه نداشته‌ایم.

وی افزود: سن معاینه فنی در کشورهای دنیا متناسب با گارانتی خودرو نیست برای مثال در کشور آلمان گارانتی خودرو ۵ سال است در حالی که سن معاینه فنی دو سال است اما در ایران سن معاینه فنی ۴ سال و گارانتی خودروها یک یا دو سال است.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم تغییر سن معاینه فنی به ۴ سال غیر کارشناسی بوده اگر از بعد آلایندگی به این موضوع نگاه کنیم تصمیم درستی نبوده علاوه بر این از بعد ایمنی نیز اصلا مسئله مدنظر قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه در کشور آلمان به ازای هر نفر یک خودرو وجود دارد افزود: این نسبت در کشور ما به ازای هر۴٫۵ نفر یک خودرو است. تلفات جاده ای کشورمان نیز در مقایسه با کشورهای آلمان و سنگاپور قابل مقایسه نیست. در ایران به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۳۲ کشته جاده ای داریم و در این حوزه دلایل بسیاری همچون خطای انسانی، مشکلات جاده ای، ایمنی و… مطرح می شود اما آیا به صورت دقیق تحلیل و آمار درستی وجود دارد که خودرو را به لحاظ ایمنی مورد کاوش قرار داده باشد؟ اعتقاد دارم می توانستیم بهتر عمل کنیم و مجلس تصمیم بهتری اتخاذ کند.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور تاکید کرد: مجلس از دل مردم است لذا باید در تصمیمات حتما حقوق شهروندی مدنظر قرار گیرد؛ در این مصوبه حقوق شهروندی به درستی لحاظ نشده است. شاید این تعبیر ایجاد شود که منافع خودروسازی بیشتر مدنظر قرار گرفته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches