true
اقتصادتهران: سرپرست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: درآمد ارزی از محل نوسازی مصرف سوخت سالانه ۴ میلیارد دلار است.
به گزارش اقتصادتهران، علیرضا احمدی فینی در گفت وگو با مهر درباره تأثیر نوسازی ناوگان جادهای در کاهش و صرفه جویی مصرف سوخت اظهار کرد: بحثهای کلان مرتبط با نوسازی ناوگان در قانون هوای پاک آمده اما اینکه صرفاً موضوع صرفه جویی مصرف سوخت را برای نوسازی ناوگان جادهای لحاظ کنیم، کافی نیست و این اتفاق تنها بخشی از مزایای نوسازی ناوگان جادهای است.
وی افزود: در کنار بحث کاهش مصرف سوخت، موضوع مهم ایمنی، مبحث کاهش آلایندگیهای زیست محیطی به خصوص در کلانشهرها و همچنین مسأله ارتقای بهره وری ناوگان نیز با نوسازی آنها حاصل میشود؛ وقتی ناوگان جادهای به سمت فرسودگی میرود، قابلیت بهره برداری از آن کاهش مییابد و درنتیجه با کاهش بهره وری آنها در حمل و نقل عمومی مواجه میشویم.
سرپرست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور ادامه داد: در خصوص ناوگان سنگین باری و مسافری درون و برون شهری اگر صرفاً ۴ موضوع فوق را به عنوان آیتمهای فرسودگی در نظر بگیریم، ۷۰ درصد ناوگان سنگین ما مشمول فرسودگی است؛ به این معنا که اگر مصرف سوخت بهینه و میزان آلایندگی حداقل شود و نیز ایمنی و بهره وری به حداکثر وضع موجود برسد، ۷۰ درصد ناوگانی که در حوزه سنگین باری، مسافری، درون و برون شهری و نفت گاز سوز، مشمول این فرآیند نوسازی خواهند شد.
وی تأکید کرد: در حال حاضر تنها ۳۰ درصد ناوگان سنگین ما از نظر مصرف سوخت، میزان آلایندگی، بهره وری و ایمنی بهینه هستند.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=238898
false
true