×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
مشکل نقدینگی، بزرگ ترین چالش صنعت داروسازی کشور است

اقتصادتهران: رئیس سابق سازمان غذا و دارو مشکل نقدینگی را در صنعت داروسازی ایران، بزرگترین چالش برشمرد و گفت: این چالش مانند تحریم از بیرون به صنعت داروسازی تحمیل شده است.

 به گزارش ایرنا، رسول دیناروند روز سه شنبه در مراسم گشایش سومین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته در مصلای تهران ، افزود: زنجیره نقدینگی در دارو چالشی و بحرانی است که خارج از این منظومه بر این نظام دارویی وارد شده است و عمدتا به بدهی مراکز درمانی به تامین کنندگان دارو و پزشکی بر می‌گردد.

وی ادامه داد: ریشه آن از هرجا که باشد سیاست‌هایش غیر از عامل دارویی بوده و این فشارها از بیرون به مجموعه دارویی تحمیل می شود و مشکل آفرین است.

رئیس سابق سازمان غذا و دارو از دانشگاه‌های علوم پزشکی خواست تا اولویت خود را تسویه بدهی ها در این حوزه قرار دهند و تاکید کرد: اگر این تسویه بدهی به نظام دارویی لنجام نشود ، دچار خسران می‌شویم.

دیناروند با بیان اینکه صنعت داروسازی امروز ایران صنعتی است که نسبت به گذشته از هر نظر بهتر است، گفت: کیفیت دارو فقط وابسته به ماده اولیه نیست؛ شرایط تولید ، نیروی انسانی ، فن آوری ، تکنولوژی و استانداردها همه در این فرایند مهم است و کارهای خوبی در این زمینه ها انجام شده است.

وی اضافه کرد: بعد از تلاش های زیاد امروز عضویت ایران در پروتکل پیکس (پی آی سی اس ) در تایوان در حال تصویب است و این امر بسیار ارزشمند و نقطه عطفی برای صنعت داروسازی خواهد بود.

رئیس سابق سازمان غذا و دارو مطلب سوم را بحث رقابت عنوان کرد و گفت: بدون رقابت نمی توانیم شاهد کیفیت برتر و در تراز جهانی باشیم.

وی با بیان اینکه در بازار ایران شرایط رقابتی بین تولیدکنندگان داروی داخلی برای کسب سهم در بازار وجود دارد، اضافه کرد: بک دارویی را ٢٠ تولید کننده می سازد اما رعایت لوازم رقابتی هم مهم است.

دیناروند با بیان بحث رقابت بین داروهای وارداتی و حمایت از تولید داخل، سیاست های وزارت بهداشت در چهارسال گذشته را سیاست حمایت از تولیدات دارویی داخلی برشمرد و گفت: در سال ٩۵، بازار دارویی کشور حدود ١۶ هزار میلیارد تومان بود ٧١ درصد مربوط به تولیدات داخل و ٢٩ درصد مربوط به واردات بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches