×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
مسئولان همه دستگاه‌ها برای اجرای قانون هوای پاک مشارکت کنند

اقتصادتهران: معاون بهداشت وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از همه مسئولان خواست برای اجرای کامل قانون هوای پاک مشارکت کنند.

به گزارش ایرنا، علیرضا رئیسی روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای به مناسبت روز جهانی محیط زیست که با یک روز تاخیر در پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت منتشر شد، افزود: طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت بیش از ۸۰ درصد جمعیت جهان در محیط هایی با کیفیت پایین هوا زندگی می کنند.

در این بیانیه بر ضرورت اقدامی اساسی برای داشتن هوایی پاک، با توجه به تمام عوامل موثر از جمله فرهنگ سازی، تدوین و اجرای آموزش‌های مقدماتی در مدارس، جلب مشارکت های مردمی و اجرای صحیح قانون هوای پاک در کشور تاکید شده و از تمام مسئولان، دست‌اندرکاران، فعالان حوزه سلامت محیط زیست درخواست شده است تا با انجام اقدامات عملی به خصوص اجرای صحیح قانون هوای پاک و تدوین راهکارهای اجرایی مؤثر و عاجل موجبات تامین محیطی سالم را برای تمام آحاد مردم فراهم آورند.

وی در این بیانیه نوشت: چهارم مهرماه مصادف با روز جهانی بهداشت محیط، توجه همگان را به نقش بهداشت محیط در تامین زندگی سالم فرا می خواند. همچنین انتخاب شعار « کیفیت هوای آزاد و داخل ساختمان» لزوم توجه به این مهم را به ویژه در کشورهای با آلودگی بالا گوشزد می کند.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: این شعار با هدف اهتمام هر چه بیشتر تصمیم سازان و تصمیم گیران در سطوح مختلف ملی برای کنترل یکی از مهمترین عوامل بروز بیماریها انتخاب شده است.

رئیسی تاکید کرد: آلودگی هوا به عنوان پنجمین علت مرگ در جهان، سالانه موجب مرگ بیش از ۷ میلیون نفر در جهان می‌‌شود.

وی افزود: کاهش آلودگی هوای آزاد و داخل خانه با بهسازی محیط و ارتقا سطح بهداشت، کاهش تنفس دود دست دوم، شناسایی مهمترین آلاینده ها به منظور حذف یا کاهش مهمترین آلوده کننده آلودگی هوا در محیط زندگی و کار می‌تواند نقش ویژه ای در کاهش میزان مرگ ‌و میر و بروز بیماری‌های مرتبط داشته و موجبات کاهش هزینه‌های سرسام آور درمان بیماری ها و بهبود شاخص های بهره وری شود.

قانون هوای پاک با تصویب لایحه ارائه شده از سوی دولت در سال ۹۳ در تاریخ ۲۵ تیر سال ۹۶ در ۳۴ ماده در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و ۱۱ مرداد امسال در شورای نگهبان تایید شد.

بر اساس این قانون، شهرداری ها، نیروی انتظامی، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذیربط موظفند نحوه تردد وسایل نقلیه موتوری و سامانه حمل و نقل شهری را به صورتی طراحی و ساماندهی کنند که ضمن کاهش آلودگی هوا، جوابگوی سفرهای روزانه شهری نیز باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches