اقتصادتهران: برای اینکه رتبه خود را حفظ کنیم باید برنامه تحول داشته باشیم و این خود باعث میشود که بانک به صورت دینامیک رو به جلو حرکت کند.
چهارمین همایش برنامههای تعالی سازمانی بانک پاسارگاد در سال ۹۴ روز پنج شنبه ۲۰ فروردین ماه جاری، همزمان با میلاد دخت پیامبر اسلام و با حضور اعضاء هیات مدیره, مدیران و کارکنان شعب سراسر کشور این بانک و تعدادی از متخصصین دانشگاهی در محل مجتمع فرهنگی ورزشی شهید بهشتی تهران برگزار شد.
در همایش تعالی سازمانی بانک پاسارگاد, مجید قاسمی- مدیر عامل بانک با یادآوری این نکته که بانک پاسارگاد در بین ۳۶۰ بانک و موسسه اسلامی به لحاظ بهروری و بازگشت سرمایه رتبه اول را کسب کرده است خاطر نشان کرد: بانک طی ۹ سال فعالیت مالی و اجتماعی خود هر سال توقیقات جدیدی را بدست می آورد و چهار است که بانک برتر ایران (توسط موسسه بنکر) انتخاب شده و در سال ۲۰۱۲ نیز به عنوان بانک پیشروی خاورمیانه و اولین بانک در بین ۱۰ بانک برتر قرار گرفت و در همان سال بین ۲۵ بانک پیشروی دنیا رتبه نهم را از آن خود کرد و امروز نیز به لحاظ بازگشت سرمایه نسبت به دارایی رتبه اول را از آن خود کرده است و این نشان دهنده توجه به مسولیت اجتماعی بانک است.
قاسمی با تاکید بر این نکته که دارایی تنها سرمایه بانک نیست بلکه سپرده مردم هم جزوه سرمایه و دارایی بانک محسوب می شود گفت: بعد از بانک پاسارگاد بانک سعودی(الراحدی) که با ۳۰ درصد بهره وری کمتر نسبت به بانک پاسارگاد قرار دارد.
مدیر عامل بانک پاسارگاد در ادامه با اعلام این که در دوازدهمین دوره جایزه تعالی سازمانی، بانک در چهارمین سال حضور خود، موفق به کسب تندیس سیمین جایزه تعالی سازمانی شد, گفت: تمام جوایز کسب شده از سوی بانک پاسارگاد یک طرف و این عنوان برای ما در طرف دیگر قرار دارد, چرا که جایزه ای است که به لحاظ تحول ایجاد شده کسب گردیده و این موضوع در بانک برای ما ارزش ویژه ای دارد.
وی ادامه داد: ما در بانک پاسارگاد برای اینکه رتبه خود را حفظ کنیم باید برنامه تحول داشته باشیم و این خود باعث میشود که بانک به صورت دینامیک رو به جلو و تحول بهتر و بیشتر حرکت کند.
قاسمی در ادامه گفت: بانک پاسارگاد نخستین بانکی است که برای دومین سال گزارش اجتماعی خود را آماده کرده و به زودی منتشر میکند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این موضوع که تعالی جزو احساس و حرکت های ما در روزها ،لحظه ها و ثانیه است, تصریح کرد: بانک پاسارگاد امروز در بازار بورس در بین ۱۱ بنگاه کشور تنها بانکی است که قبل از پتروشیمی ها، مخابرات و همراه اول قرار گرفته است.
در چهارمین همایش برنامه های تعالی سازمانی بانک پاسارگاد تیز نو بیک- مدیر امور شعب این بانک نیز پشت تریبون قرار گرفت و با یادآوری این نکته که این بانک ۱۰ سال پیش با رویکرد تعالی بانک آغاز بکار کرد ادامه داد: رویکرد این بانک شایسته سالاری در زمینه نیروی انسانی بود که شاید کمتر بانکی این رویکرد را از بدو تاسیس جزو اصول اولیه و اصلی خود برگزیده باشد.
وی تاکید کرد: بزرگترین نقطه قوت بانک پاسارگاد رسیدن به هدف که همانا تعالی سازمانی است، است.
وی افزود: از بدو تشکیل بانک تاکنون در بخش جذب نیروی انسانی, هیچ نیرویی با توصیه و سفارش جذب نکرده ایم و تمام رویکرد ها و ویژگی های بانک تعالی است و در این باره خوشرویی، زیاده خواه نبودن، قدردان بودن و چابکی از جمله ویژگی های نیروی انسانی این بانک است.
تیز نو بیک ادامه داد: چهار سال است که در جایزه تعالی سازمانی شرکت کرده ایم و هر سال بهتر از سال گذشته پیش رفته ایم و نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را افزایش داده ایم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر که همانا تعالی سازمانی است دست یابیم.
وی درباره برخی اقدامات بانک پاسارگاد در زمینه تعالی سازمانی توضیح داد: بهره گیری از نیروی انسانی شایسته، تلفیق تجربه و دانش در راستای کسب موفقیت پی در پی، جهت گیری مناسب و واقع بینانه مدیران بانکی، بکار گیری رویکردهای مشخص و مدون به منظور تحقق اهداف و عملکرد مثبت بر رشد متوازن در همه بخش های بانک از جمله این دستاوردها است.
تیز نو بیک افزود: ارزش افزایی برای مشتریان پایدار و کلیه ذینفعان، آینده پایدار، هدایت خلاقیت و نوآوری، توسعه قابلیت های سازمانی، مدیریت چابک، پایدار سازی نتایج برجسته و موفقیت از طریق بکارگیری استعداد و دانش همکاران، دستاوردهای جاری سازی مفاهیم عمیق تعالی سازمانی در بانک پاسارگاد است.
دیدگاه ها بسته هستند.