×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
مردم در انتظار حماسه اقتصادی دولت تدبیر و امید

من آمده‌ام تا برای ایران اسلامی، برای نجات اقتصاد ایران و تعامل سازنده با جهان و احیای اخلاق جامعه، دولت «تدبیر امید» را تشکیل دهم.

چند فرازی بیشتر تا پایان نگارش فصل دهم کتاب ریاست جمهوری به قلم محمود احمدی‌نژاد نمانده است و پس از آن نگارش فصل یازدهم کتاب ریاست جمهوری با عنوان «تدبیر و امید» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی آغاز خواهد شد.

نگارش فصول اول تا نهم این کتاب هر چه که بوده به پایان رسیده و تا پایان نگارش فصل دهم آن نیز چیزی نمانده است. مؤلفان فصول گذشته این کتاب که نگارش خود را با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آغاز کردند دیگر نمی‌توانند فصولی را که نگاشته‌اند ویرایش کنند. آنان با نوشته‌های خود تأثیر دولتشان را بر سیاست، اقتصاد و فرهنگ این مرز و بوم گذاشته‌اند و تار و پود زندگی مردم این دیار نیز متأثر از درست و غلط نوشته‌های آنان بوده‌ است و این نوشته‌ها می‌ماند برای مردم و رئیس جمهورهای منتخب آنان در دوره‌های آتی.

به هر حال نگارش مقدمه فصل یازدهم این کتاب نیز توسط رئیس جمهور منتخب مردم در دور یازدهم ریاست جمهوری آغاز شده و حسن روحانی در مقدمه آن اینگونه آورده‌اند:

من آمده‌ام تا برای ایران اسلامی، برای نجات اقتصاد ایران و تعامل سازنده با جهان و احیای اخلاق جامعه، دولت «تدبیر امید» را تشکیل دهم.

آغاز دولت «تدبیر و امید» روحانی با خلق حماسه عظیم سیاسی مردم در روز ۲۴ خرداد رقم خورد و در آن روز حماسی و به یادماندنی ملت ایران با حضور جهادی خود در پای صندوق‌های رای فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی را مبنی بر خلق حماسه سیاسی در سال ۹۲ عملی کردند و از آن روسفید بیرون آمدند.

حال باید دید حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی چگونه سکانداری خلق حماسه عظیم اقتصادی را بر عهده خواهد گرفت و در این راستا به چه نحوی وعده‌های اقتصادی خود را عملی خواهد کرد.

اقتصاد ایران این روزها با مشکلات بزرگ اقتصادی مواجه است، افزایش روز افزون تورم، قدرت خرید و رفاه مردم را به شدت کاهش داده است، گرانی افسار گسیخته مسکن به یکی از بزرگترین مشکلات مردم تبدیل شده و کاهش درآمدهای نفتی، کشور را با یک بحران جدی اقتصادی مواجه کرده که مردم برای حل این معضلات و مشکلات چشم‌انتظار چگونگی عملکرد دولت منتخب خود در آینده‌ای نه چندان دور هستند.

از جمله وعده‌های اقتصادی دولت تدبیر و امید بهبود شرایط محیط کسب و کار بطور دائم برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری، تأمین مسکن ارزان،اهمیت به تولید و مقابله با فساد برای ایجاد عدالت اقتصادی، عدم افزایش ضریب مالیاتی، ارائه به موقع و به هنگام بودجه سالانه کشور به مجلس، برخورد قاطعانه برای بهینه‌سازی کیفیت و قیمت خودروها، فعال نگاه داشتن بخش صنعت و کشاورزی در کنار یکدیگر، پرداخت عادلانه سودهای بانکی و استقلال بانک مرکزی است که تحقق هر کدام از این وعده‌ها می‌تواند محتوایی پر افتخار را برای فصل یازدهم کتاب ریاست جمهوری رقم بزند.

به هر‌حال امید می‌رود که وعده‌های رئیس جمهور منتخب محقق شود و روح تازه‌ای در فضای اقتصادی کشور دمیده شود. باید منتظر ماند و دید که در چهار سال آینده مؤلف فصل یازدهم این کتاب حماسی و انقلابی محتوای فصل مذکور را می‌تواند با رنگ بنفش برای مردم فهیم و انقلابی این مرز و بوم به یادگار بگذارد.

یادداشت از سُندُس معتمد منفرد

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches