×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
مدیریت بهینه بیمارستان ها نیازمند مدیران یک شغله است

اقتصادتهران: رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تجربه ۲۱ ساله خود در اداره بیمارستان تاکید کرد: مدیریت بهینه بیمارستان ها نیازمند مدیرانی است که تنها دغدغه آنها کار در بیمارستان و تنها یک شغل داشته باشند.

به گزارش ایرنا، دکترعباسعلی کریمی روز پنجشنبه دربیست ونهمین همایش بین المللی بیماری های کودکان و اولین همایش بین المللی «بهداشت، سلامت و تکامل کودکان» درسخنانی با بیان اینکه، طرح تحول سلامت با پیگیری وزارت بهداشت و حمایت رئیس جمهور و همکاری اساتید دانشگاه به پیش رفته است، درعین حال به برخی مشکلات حوزه سلامت اشاره و عدم پرداخت حقوق معوق حتی مراکزی که بیش از۵۰ درصد کادر آنرا اعضاء هیات علمی تمام وقت تشکیل داده اند را از آن جمله دانست.

وی با تاکید بر این که، مشکلات فعلی تنها نبود پول نیست چرا که منابع نیز وجود دارد درعین حال گفت: درست است که ما دستمان خالی است اما از مراکزی نیز طلبکاریم و این مسئولیت من و کسانی که در بیمارستان ها مشغول به کار هستند را سنگین تر میکند که برای عبور از بحران برنامه ریزی کنیم.

دکتر کریمی با بیان اینکه امروز مقدار فراوانی از زحمات چهارسال گذشته به بارنشسته است، طمینان داد: اگرمدیریت منابع و مخارج به شکل صحیح انجام شود از بحران ها عبور خواهیم کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران درادامه عشق و علاقه داشتن مدیران بیمارستان ها به کار خود و یک شغله بودن آنها را یکی از رمزهای عبور از مشکلات فعلی دانست و گفت: بنده بعنوان کسی که دارای ۲۱ سال تجربه اداره بیمارستان است معتقدم رئیس و مدیر بیمارستان های ما بایستی تنها یک شغل و آنهم در بیمارستان کار داشته باشد.

وی ادامه داد: به نظرمن ما نمی توانیم رئیس بیمارستانی داشته باشیم که در صد جای دیگرمشغول به خدمت بوده و درجلسات حاضر و ساعتی نیز در بیمارستان تحت مدیریت حضور داشته باشد. به طور اطمینان ما در این بیمارستان با مشکل مواجه خواهیم شد.

دکتر کریمی گفت: ما به مدیری در بیمارستان های دانشگاهی نیازمندیم که در کنار رئیس بیمارستان با عشق وعلاقه کار کند و بیمارستان ها با مدیرانی که در چندین جای دیگر مشغول به کارهای غیرپزشکی و غیرمرتبط با کار خود باشد اداره نخواهد شد.

وی همچنین یکی از شروط عبور بیمارستان ها از مشکلات فعلی را پذیرفتن مسئولیت اداره خود و استقلال دانست و برکاهش هرچه بیشتر وابستگی بیماستان ها به دانشگاه های علوم پزشکی تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین در باره وضعیت پزشکی اطفال در کشور نیز گفت: شاید در زمینه تحقیقات و پژوهش در حوزه اطفال در جهان، در رتبه های کشورهای پیشرفته نباشیم اما گروه پزشکی اطفال از گروه های پرتلاش و کم توقع است که این خود نیازمند قدردانی است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches