×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
مدیران صنعت بیمه باید در زمینه آموز‌ش‌های بیمه‌ای تجارب جدید بیاموزند

اقتصادتهران: رئیس کل بیمه مرکزی نسبت به جنگ قیمتی شرکت‌های بیمه در ایران هشدار داد.

به گزارش مهر، محمد ابراهیم امین امروز در همایش بین المللی بیمه و توسعه در تهران با اشاره به شرایطی که در پساتحریم رویاروی صنعت بیمه کشور قرار دارد، گفت: شاید در وهله اول به سرمایه خارجی در صنعت بیمه چندان نیاز نداشته باشیم ولی منابع این صنعت می تواند به تامین مالی کمک کند.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: گرچه همکاری با خارجیان مزیت‌هایی برای صنعت بیمه دارد اما چون تا به حال حضور آنها را در ایران ندیده ایم و اولویت‌های ما نیست اما زمانی که تحریم‌ها برداشته شود، بیمه گذاران بزرگ باید تمهیداتی را بیاندیشند که از طریق بیمه های ایرانی پوشش‌های لازم ارائه شود.

وی ادامه داد: چنانچه صنعت بیمه دوباره بخواهد به رویه سابق و پیش از تحریم‌ها بازگردد و با همان سطح به بازارهای خارج مراجعه کند، تمام تجربیات در دوران تحریم برای مدیریت ریسک و ارزیابی ریسک و صدور بیمه نامه ها و غیره بلااثر خواهد شد.

امین گفت: ما در دوران پساتحریم نیازمندیم بیش از همیشه دانش بیمه ای و به ویژه سامانه های بیمه ای هستیم، همچنین به دلیل تحریم‌ها طی سال‌های گذشته از آموزش‌های بیمه ای محروم بوده ایم و مدیران ما باید در این زمینه تجارب جدیدی را بیاموزند.

وی با بیان اینکه برخی بیمه های ایرانی دارای شرایط خوب و واجد دریافت رتبه بندی های خوب هستند، افزود: بحث دیگر مهم در پساتحریم این است که ما تنها خریدار خدمات بیمه ای نخواهیم بود و شرکتهای بیمه در تعامل با بیمه های خارجی باید نسبت به این نکته توجه کافی داشته باشند و شرکت‌های بیمه باید در این زمینه با خارجیان در تعامل باشند.

رئیس کل بیمه مرکزی به رقابت شرکت های بیمه برای شکست قیمت ها اشاره و تاکید کرد: در صورت ادامه جنگ قیمتی، این آسیب بزرگ از امروز به فردا منتقل می شود.

وی با بیان اینکه مهمترین عامل در توانگری مالی سرمایه شرکت های بیمه است، افزود: اکنون این سرمایه به چالشی در صنعت بیمه تبدیل شده است به گونه ای که شرکت های بیمه به دلیل بازده پایین قادر به پوشش همه ریسک ها نیستند.

امین افزود: یکی از مصوبه های دولت، حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت های بیمه را تعیین کرده اما به دلیل عدم مشارکت سهامداران در افزایش سرمایه، این امر به چالش تبدیل شده و از طرفی بازده پایین صنعت بیمه نیز توجیه اقتصادی ندارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches