×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
مجوز مصرف اضطراری برای واکسن پاستور صادر شد

اقتصادتهران: وزیر بهداشت گفت: از اردکان به مردم عزیز ایران این مژده را می دهم که امروز واکسن پاستور به عنوان دومین واکسن ملی، مجوز مصرف اضطراری را از کمیسیون قانونی دریافت کرد.

به گزارش ایرنا، دکتر سعید نمکی  عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از طرح ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه در مرکز بهداشت شهرستان اردکان، اظهار داشت: مدتی بود که پرونده صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن پاستور در کمیسیون قانونی مطرح بود و برای این واکسن در فاز سوم مطالعات بالینی حدود ۴۴ هزار نفر در کوبا و ۲۴ هزار نفر در ایران تحت بررسی بالینی قرار گرفتند.

وی افزود: یزد یکی از استان‌هایی بود که در مطالعه فاز سه مطالعات بالینی واکسن پاستور مشارکت داشت و با گذراندن مراحل لازم و اقناع متخصصان و کارشناسان در سازمان غذا و دارو کمیسیون مربوطه، دومین واکسن ملی هم به مجموعه واکسن های کشور پیوست و این خبر خوش برای مردم ایران از استان یزد اعلام شد.

وزیر بهداشت گفت: امروز بازدیدی از طرح ادغام طب ایرانی در نظام شبکه که از یکسال پیش در اردکان آغاز شده، انجام شد که در این طرح، توصیه ها و آموزش های لازم توسط بهورزان و کارشناسان بهداشتی به مردم ارائه و از ظرفیت های شیوه صحیح زندگی در طب سنتی استفاده می شود که چگونه با تحرک کافی و اصول تغذیه ای، زندگی بهتر و سالم تری داشته باشیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در این طرح، آموزش های لازم با استفاده از مبانی طب ایرانی برای پیشگیری از بیماری های واگیردار و غیرواگیر به مردم ارائه می شود و درکنار اجرای این طرح، در دانشکده طب ایرانی اردکان و مرکز بهداشت شهرستان کارهای پژوهشی ارزشمندی توسط پژوهشگران متخصص طب ایرانی و کلاسیک بصورت ادغام یافته آغاز شده و امیدوارم که از نتایج ارزشمند این طرح آزمایشی به عنوان یک تجربه موفق در استان های دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 وزیر بهداشت در بازدید از طرح ادغام طب ایرانی در نظام شبکه که شهرستان اردکان پایلوت اجرای این طرح درسطح کشور است، افزود: برخی تقابل ها بین طب ایرانی و به تفسیری طب سنتی و طب مدرن وجود دارد و  جبهه آرایی بین این ۲ گروه در مقابل باعث لگدمال شدن حقیقت می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches