×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
مجلس نظارتی بر ساخت‌وسازها ندارد

اقتصادتهران: رئیس انجمن صنفی انبوه سازان استان تهران گفت: علی رغم اینکه بعد نظارت بر اجرای قوانین جزء وظایف مجلس است، اما نظارت بر ساخت و ساز کاملا رها شده است.

به گزارش مهر، احمد خرم در حاشیه همایش مهندسی عمران و مدیریت شهری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در چنین همایش هایی باید پژوهش های کاربردی مهندسی عمران و مسائل مربوط به حوزه ساخت و ساز مطرح شود، گفت: برگزاری این همایش ها نماد ارتباط میان پژوهش و صنف ساخت و ساز است. این در حالی است که ۴۰ سال در همه جا شعار ارتباط صنعت، خدمات و کشاورزی داده می شود اما هیچ اتفاقی کاربردی دراین خصوص رخ نداده است.

وی با بیان اینکه در صنف ساخت و ساز، مهندسی عمران و شهری نیز این کمبود و عدم ارتباط میان دانشگاه و صنف وجود دارد، افزود: بیست و چهار سال پیش مقررات ملی ساختمان تدوین و ابلاغ شد ولی متأسفانه به دلیل عدم همکاری و ارتباط میان دانشگاه، تشکل های صنفی و دستگاه های اجرایی می بینیم که امکانات زیست محیطی فضای فرهنگی و بافت تاریخی شهرها که می توانست به مکان های توریستی تبدیل شوند، از بین رفته است.

وزیر اسبق راه و ترابری با انتقاد از عدم به کارگیری بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی دستگاه های دولتی ادامه داد: در همه جای دنیا مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها مسئول نظارت و بازرسی عملیات های ساخت و ساز و کنترل اقدامات بخش خصوصی به شمار می روند. اما در ایران دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی هیچ گونه مأموریتی در این خصوص ندارند.

رئیس انجمن صنفی انبوه سازان استان تهران اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته، دانشگاه ها نظارت تصادفی بر فعالیت های بخش خصوصی اعمال می کنند که در بهبود و ارتقای ساخت و ساز بسیار مفید است. این مراکز آموزشی و پژوهشی در این گونه کشورها بر ناظر مقیم نظارت دارند.

خرم با بیان اینکه پروژه هایی که در اروپا و امریکا اجرا می شود، به طور اتفاقی از هر چند پروژه یکی را انتخاب و بازرسی می‌کنند تا تخلف نشده باشد، یادآور شد: در صورتی که بازرسان این گونه مراکز آموزشی و پژوهشی تخلفی مشاهده کنند، علاوه بر اینکه پروژه مورد نظر از آنها پس گرفته می شود، تا مدت زیادی پروژه های دیگری به آنها داده نخواهد شد و مجوزهای آنها لغو و به اشد مجازات محکوم می شوند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches