×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
مترو فرودگاه امام(ره) تا پایان سال افتتاح می شود

شهردار تهران با برشمردن دستاوردهای دو دوره تصدی این سمت، برنامه‌های خود را برای دوره سوم اعلام کرد.

محمدباقر قالیباف در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما،‌ کارنامه عملکرد ۸ ساله خود را قابل قبول دانست و افزود: رضایت نسبی در شهر تهران نسبت به این دوره زمانی دیده می شود که البته این موضوع حاصل تلاش همه همکاران در مدیریت شهری و نیز اعضای شورای شهر بوده است.

وی افزود: ۸ تا ۱۰ سال پیش دغدغه مردم چاله‌های شهر بود ولی امروز میهمانان داخلی و خارجی، تهران را شهری تمیز و سرسبز می‌بینند.

قالیباف تصریح کرد: در حوزه‌های فرهنگی هم از تاسیس مسجد تا افزایش صندلی‌های سینما، توجه به مدارس، سراهای محله و همچنین توجه به آسیب‌های اجتماعی کار شده است.

به گفته شهردار تهران در ۸ سال گذشته ساخت ۲۰۰ مسجد در دستور کار شهرداری بود که از این تعداد ۶۰ مسجد ساخته، ۶۰ مسجد در حال ساخت و مابقی نیز در حال واگذاری زمین هستند ضمن اینکه در این مدت در بخش فرهنگی و ساخت سینماها نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

وی گفت: رویکردی که اعلام کردم، رویکرد اجتماعی و فرهنگی بود و عدالت هم محور اساسی کار بود به گونه ای که امروز رقبای سیاسی و کاری اذعان دارند که جنوب شهر متحول شده و با ده سال پیش قابل مقایسه نیست ضمن آن که شمال شهر هم رشد خود را داشته است.

شهردار تهران افزود: متاسفانه در کشور، کمتر برنامه محور حرکت می‌کنیم از این رو وقتی مدیران هم زود به زود جا به جا می شوند،‌ خیلی از کارها در امتداد هم نیست.

وی تصریح کرد: عمر متوسط فعالیت شهرداران در تهران با ۵۸ شهردار، کمتر از دو سال بوده است از این رو برنامه محور نبودن، چالش ها و مشکلات را پدید می آورد.

قالیباف تاکید کرد: تلاش کردیم که برنامه محور حرکت کنیم و زیر ساخت ها را هم که اساس آن توسعه انسان محور و اجتماعی بود آماده کردیم از این رو فکر می‌کنیم که در ۴ سال آینده جهش بزرگی در حوزه توسعه اجتماعی مشتمل بر همه جنبه‌ها، ابعاد اقتصادی، مدیریتی و‌ فرهنگی شهر را کامل کند.

وی افزود: رشد و تعالی شهروندان برنامه جدی در ۴ سال آینده است و از آنجا که فرهنگ ما اسلامی است، حرکت ما هم جوهره دینی دارد.

شهردار تهران با اشاره به تکلیف برنامه پنجم توسعه برای شهرداری‌ها در تهیه برنامه های ۵ ساله گفت: اولویت نخست ما تهیه برنامه عملیاتی به معنای کامل آن است که پیش‌نویس آن آماده شده است و نظریه نخبگان را هم با خود دارد.

وی افزود: این برنامه باید از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ اجرا شود از این رو این لایحه باید به شورا ارائه و با همفکری تا پیش از دی و زمان تقدیم لایحه بودجه تصویب شود تا مبنای بودجه سال ۹۳ قرار گیرد.

قالیباف اولویت دوم شهرداری را اصلاح قانون آن برشمرد و گفت: قانون شهرداری متعلق به سال ۱۳۳۴ است از این رو لایحه جامع مدیریت شهری را که روی آن کار شده است در ۳۱۳ ماده آماده کردیم و نظر همه صاحبنظران را گرفتیم.

وی افزود : این لایحه پس از تصویب در شورای شهر باید در مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب برسد.

شهردار تهران اساس کار و نگاه خود را ارزش‌گرایی دانست و گفت: این نگاه بهترین نگاهی است که می توانیم جامعه خودمان را هم از بعد مادی و هم معنوی به پیش ببریم و شیوه بنده در کار مبتنی بر ارزش‌گرایی و مدیریت جهادی است.

قالیباف افزود: هم‌اکنون قبیله‌گرایی و سیاست‌زدگی معنی ندارد ضمن اینکه در مدیریت جهادی حتما دغدغه دینی، تربیتی، حرمت به شهروندان و توجه به تخصص و علم گرایی و خرد جمعی مبنای کار است.

قالیباف با تاکید بر اینکه منفعت مردم و شهروندان در اولویت است اضافه کرد: سلیقه‌ها در اداره شهر کنار می‌رود همان گونه که در سومین دوره شورای شهر تهران، سه سلیقه سیاسی وجود داشت اما همه این سلیقه‌ها در زمان کار کنار گذاشته می‌شد و شورای چهارم هم همین گونه است.

شهردار تهران تصریح کرد: بنده آمادگی همکاری خود را با اعضای ۳۱ نفره شورای شهر را اعلام می‌کنم و به دور از هر گونه نگاه سیاسی آماده همکاری با یکدیگر هستیم.

قالیباف افزود: شهرداری تهران آمادگی هر نوع همکاری را با دولت دکتر روحانی دارد و مطمئن هستم شهرداری می‌تواند تعامل خوبی را با دولت داشته باشد و تعامل جدی را دولت و شهرداری با یکدیگر داشته باشند.

شهردار تهران درباره انتشار بعضی از مطالب خاطرنشان کرد:‌ در روزهای گذشته عنوان کردند آیا شهرداری تهران نظارت‌پذیر است یا خیر و یا اینکه تهران به شهری کارگاهی تبدیل شده است؛ آیا در گذشته فرهنگ نظارت‌پذیری در شهرداری تهران حاکم بوده است؟ تا قبل از شورای اسلامی در دهه ۷۰ شهرداری یک نفره تصمیم‌گیری می‌کرد و وزارت کشور نیز در آن سال‌ها یک نظارت خطی بر شهرداری داشته است.

قالیباف ادامه داد: تا سال ۸۲ هیچ نظارت مالی به صورت حسابرسی از شهرداری تهران صورت نگرفته است.

وی به انحلال شورای اول اشاره کرد و گفت: یکی از اتفاقات بزرگی که در شهر تهران افتاد این بود که در ۸ سال گذشته نمایندگان مردم در شورای شهر بر شهرداری تهران نظارت می‌کردند و این نشان می‌دهد که شهرداری در سال‌های گذشته نظارت‌پذیر بوده است.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها هرچقدر بیشتر باشد عملکرد بهتر است، گفت: این فرصت در شورای شهر فراهم شده است که اعضای این شورا تمام فعالیت‌ها را به صورت آنلاین ببینند و این فرصت در سال‌های گذشته نبود.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches