×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
مبارزه با آفات در ۲۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی

اقتصادتهران: رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: سال گذشته ۲۶.۵میلیون هکتار از اراضی کشاورزی تحت عملیات مبارزه با آفات و علف های هرز، کنترل زراعی و مکانیکی و شبکه های مراقبه و پیش آگاهی قرار گرفت.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، محمد علی باغستانی افزود: ۷.۸ میلیون این عملیات در باغات و ۱۸.۵ میلیون هکتار در اراضی زراعی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ مجموع عملیات پیش آگاهی نیز در سطح حدود ۶.۳ میلیون هکتار صورت گرفت افزود: در زمینه پیش آگاهی و شبکه های مراقبت، ورود و استفاده از تکنیک های نوین کلید خورده است؛ در این زمینه با همکاری مشترک دانشگاه تهران، برای استفاده از پهباد به منظور تصویربرداری و ردیابی آفات و بیماری ها کارهای خوبی انجام شده است.

وی درباره مبارزه با سن گندم نیز تصریح کرد: سال گذشته در سطح دو میلیون و ۱۵۰ هزار هکتار با بیماری سن گندم در کشور مبارزه شد که نسبت به سال ۹۴ حدود ۳ درصد افزایش نشان می دهد.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور، میانگین سن زدگی گندم در سال ۹۵ را ۴ دهم درصد عنوان کرد.

وی با اذعان به این که سازمان حفظ نباتات، تولید محصول سالم با دیدگاه حفظ محیط زیست را دنبال می کند، گفت: در این راستا تاکید ما بر روش‌ها و مبارزه غیر شیمیایی با افات و بیماری ها است و سال گذشته برای ۲۶ محصول در سطح حدود ۷۰۰ هزار هکتار مبارزی غیر شیمیایی انجام شد.

باغستانی برنامه این سازمان برای مبارزه غیر شیمیایی با آفات و بیماری های گیاهی در سال جاری را ۲۶۰ هزار هکتار عنوان کرد.

وی با تاکید بر جهت گیری اعتبارات به سمت مبارزه بیولوژیک با محصولات تازه خوری، اظهار داشت: سال گذشته سهم اعتبارات مبارزه بیولوژی در محصولات تازه خوری از سبد یارانه سم ۲۵ درصد بود و امیدواریم این سهم در سال آینده افزایش یابد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches