×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
ماکو هاب گردشگری شمالغرب کشور و یکی از مقاصد مهم گردشگری می‌شود

اقتصادتهران: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از تحقق بیش از ۵۰ بسته سرمایه گذاری در این منطقه خبر داد.

حسین گروسی، در حاشیه نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که در محل نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادتهران، ضمن بیان این مطلب، گفت: برای این منطقه بستری فراهم شده که بتوان در بحث لجستیک، تزانزیت، تجارت، معادن و امنیت غذایی و همچنین گردشگری، فعالیت‌های خوبی انجام داد.

وی افزود: در این نمایشگاه با هلدینگ گردشگری ماهان تفاهم‌نامه‌ای منعقد گردید تا این هلدینگ معادل ۲ هزار میلیارد تومان در ماکو سرمایه گذاری کند تا علاوه بر تسهیل ورود و خروج گردشگران در منطقه آزاد ماکو، با توسعه زیرساخت‌های گردشگری شرایط برای جذب گردشگر بیش تری فراهم گردد، از همین رو شرایط به گونه‌ای در آینده رقم خواهد خورد که گردشگرانی که قصد سفر به ترکیه دارند، مقصد آن‌ها ماکو باشد و چند روز در ماکو اقامت داشته باشند و به همین دلیل دو هتل ۴ و ۵ ستاره در ایام عید افتتاح خواهد شد.

وی افزود: با افزایش پروازهای فرودگاه ماکو، اقدامات خوبی در این منطقه به عنوان هاب گردشگری شمالغرب کشور صورت گرفته است ضمن آن که تفاهم‌نامه‌ای با منطقه آزاد ارس نیز منعقد شده تا با همکاری این منطقه، گردشگران با یک پلاک خودرو بتوانند در دو منطقه به سفر بپردازند و همجواری این دو منطقه منجر به همکاری‌های ارزنده‌ای در این زمینه شده است.

گروسی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری در منطقه آزاد ماکو، تصریح کرد: در سال گذشته در ایام نوروز بیش از یکصد هزار نفر از ماکو بازدید کردند که با تکمیل زیرساخت‌های گردشگری این رقم افزایش قابل توجهی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته طی یکسال اخیر، یادآور شد: برخی سرمایه گذاران در ترکیه در حال فعالیت بودند که ما از آن‌ها برای سرمایه گذاری در ماکو دعوت کردیم که استقبال خوبی از این قضیه توسط آن‌ها صورت گرفت.

وی یادآور شد: بزرگ ترین باغ مدرن در ماکو افتتاح شده که بزرگ ترین باغ در غرب آسیاست، ضمن آن که طرح کشت و صنعت از مزرعه تا سفره منجر به ایجاد ۳ هزار شغل خواهد شد و بنابراین، ما کشت را به سمت گیاهان کم آب بر بردیم تا در آینده مشکلی بابت چالش آب در این منطقه نداشته باشیم.

وی همچنین گفت: یک دامداری نیز در این منطقه ایجاد شده است که ۱۰ هزار راس در آن وجود دارد، ضمن آن که نخستین شهرک اقتصاد دانش بنیان به زودی در این منطقه راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: خیلی‌ها تصور نمی‌کردند که از منطقه آزاد ماکو بتوان به عنوان مرکز گردشگری، بهره برداری کرد و تنها می‌تواند در حوزه‌ لجستیک و ترانزیت، فعال باشد در حالی که هم اکنون این منطقه حرف‌های بسیاری در حوزه گردشگری دارد و در یکی دو سال آینده به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور نظیر مناطق کیش و قشم مطرح خواهد شد.

گروسی با بیان آن که ماکو طرح جامع مدون نداشت، یادآور شد: در یکماه گذشته این منطقه دارای برنامه راهبردی شد و منبعد دیگر اقدامات سلیقه‌ای در این منطقه صورت نخواهد گرفت بلکه تمام پروژه‌ها در این منطقه با تصویب طرح جامع، رونق گردشگری در ماکو را به همراه خواهد داشت و توسعه سیاست‌ها در ماکو از فرد محور به برنامه محور تبدیل خواهد شد.

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches