×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
مالیات ستانی عادلانه نیازمند یکپارچه‌سازی نظام رفاهی و مالیاتی است

اقتصادتهران: دستیار وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: سازمان امور مالیاتی باید بر روی داده‌های کلیدی، شناسایی مودیان جدید و پرونده‌های بزرگ مالیاتی به طور خاص تمرکز کند.

به گزارش ایرنا، فاضل مریدی، عصر سه‌شنبه در ششمین نشست تخصصی نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با عنوان «حکمرانی داده و ظرفیت فناوری‌های مالی در مالیات ستانی»، اظهار داشت: مالیات ستانی عادلانه یکی از رویکردهای سازمان مالیاتی است که تلاش می‌کند بر اساس داده‌کاوی و داده محوری فعالیت کند.

وی افزود: مالیات ستانی عادلانه نیازمند یکپارچه‌سازی نظام رفاهی و مالیاتی است تا بر اساس دارایی و اطلاعات افراد از آنها مالیات دریافت شود.

دستیار وزیر امور اقتصاد و دارایی ادامه داد: یک‌بخشی از داده‌ها در اختیار سازمان مالیاتی بر اساس مشاغل و اظهارنامه‌هاست و یک بخش در اختیار وزارت صمت در ارتباط با واردکنندگان و صادرکنندگان است که این اطلاعات باید در اختیار سازمان مالیاتی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سازمان مالیاتی باید بر روی مالیات ستانی هوشمند تمرکز کنیم گفت: باید به سمت دریافت اطلاعات از سامانه مودیان باشیم این سامانه مجموعه‌ای از اطلاعات خرید، فروش و صورت‌حساب‌های مالی را در خود جای‌داده است که شفافیت را به دنبال دارد.

مریدی بیان داشت: انصافاً سازمان مالیاتی در بخش فناوری اطلاعات، پیگیری‌های زیاد و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و زیرساخت‌ها، را انجام داده است تا موفق شده است جمعی از داده‌ها را دریافت کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches