×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
لغو ویزا برای تجار قزاقستان از ۲۰ آبان

اقتصادتهران: وزیر جهاد کشاورزی گفت: لغو ویزای ۱۴ روزه تجار، گردشگران و رانندگان ایرانی به قزاقستان اجرایی شده است و از ۲۰ آبان ۱۴۰۱ لغو ویزای ایران هم برای قزاقستان عملیاتی خواهد شد.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، «سید جواد ساداتی نژاد» در دیدار با «سریک ژومانگارین» معاون نخست وزیر و وزیر تجارت قزاقستان و هیات همراه در وزارت جهاد کشاورزی ضمن عرض تبریک روز ملی قزاقستان ابراز امیدواری کرد: با این جلسات و دیدارها شاهد گسترش روابط علمی و تجاری بین دو کشور باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: سفر رئیس جمهوری قزاقستان و ملاقات مجدد روسای جمهور دو کشور در سمرقند با فاصله کمتر از سه ماه نشان از اهمیت بالای روابط دو کشور دارد.

ساداتی نژاد ادامه داد: سفر نخست وزیر قزاقستان به ایران با دعوت رئیس جمهور ایران نقطه عطفی در روابط دو کشور خواهد بود.

مقام عالی وزارت جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ما مایل هستیم حجم تجارت دو کشور تا ۳ میلیارد دلار رشد کند.

وی ادامه داد: مطابق هفدهمین کمیسیون اقتصادی، نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با حضور ۱۰۰ شرکت ایرانی در تیرماه در قزاقستان برگزار شد که قزاقستان همکاری مطلوبی را برای برگزاری این نمایشگاه داشت و ما آمادگی داریم مشابه آن نمایشگاه را قزاقستان در ایران برگزار کند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در حال حاضر هیات فنی و مهندسی در حوزه‌های راهسازی، آبرسانی، کشاورزی و … در حال بازدید و مذاکره در قزاقستان هستند که درخواست داریم دستور همکاری با این هیات فنی مهندسی را صادر کنید، ما انتظار همکاری عملیاتی داریم تا هیات ایرانی با چند قرارداد و واگذاری کار به کشور بازگردند.

وی با بیان اینکه بر اساس توافقات هفدهمین کمیسیون مشترک، لغو ویزای ۱۴ روزه تجار، گردشگران و رانندگان ایرانی به قزاقستان عملی شده است، خاطرنشان کرد: از ۲۰ آبان ۱۴۰۱ لغو ویزای ایران هم برای قزاقستان عملیاتی خواهد شد.

ساداتی نژاد ادامه داد: اولین قطار کانتینری ایران – قزاقستان – ترکیه در سفر رئیس جمهور قزاقستان به ایران در خردادماه افتتاح شد و ما از گسترش این مسیر از چین به ترکیه استقبال می‌کنیم و درخواست داریم امکان ترانزیت کالاهای چینی در مسیر چین به اروپا از ایران فراهم شود.

مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اطلاعات ما نشان می‌دهد مسائل قرنطینه‌ای دامی و گیاهی بین دو کشور مرتفع شده است، باید این همکاری را گسترش دهیم و تمام مسایل پروتکلی بین دو کشور از میان برداشته شود.

وی افزود: در راستای تامین امنیت غذایی جهانی، بر روی ترانزیت غله از قزاقستان به سمت جنوب مذاکراتی را داشتیم و امروز صبح مذاکرات خوبی در این زمینه شده و این مسیر می‌تواند با قوت و قدرت انجام شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches