×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
لرستان؛ نخستین استان کشور در تهیه سند تولید و اشتغال

اقتصادتهران: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: لرستان اولین استان کشور است که سند تولید و اشتغال آن تدوین و ابلاغ شده و بنا بر این سند ایجاد ۲۵ هزار شغل پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری روز پنجشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی که در محل استانداری لرستان برگزار شد اظهار کرد: فعال کردن کارگروه اشتغال به عنوان یکی از اولویت های مورد توجه در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شده که در همین راستا از همان روزهای آغاز امسال این سند تدوین و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ اولویت برای استان های پایلوت اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی شده است گفت: از جمله این اولویت ها اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، توسعه پایدار روستایی ، گسترش مراودات تجاری با سایر کشورها، فعال نمودن واحدهای تولیدی راکد، حمایت از سرمایه گذاری داخلی، حمایت از سرمایه گذاری خارجی، شناسایی بازارهای هدف و توسعه صادرات غیر نفتی، افزایش نقش خدمات سرمایه گذاری و ستاد تنظیم بازار است.

پبش ببنی ۲ هزار هکتار توسعه باغات و هزار هکتار توسعه کشت گیاهان دارویی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان نیز گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی و توسعه باغات در اراضی نیم دیم و اراضی شیب دار از جمله مهمترین برنامه های بخش کشاورزی در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی در سال جاری است.

عبدالرضا بازدار گفت: امسال ۲ هزار هکتار توسعه باغات در این اراضی در دستور کار قرار دارد که انجام این کار نیازمند ۲۰ هزار میلیارد ریال است و علاوه بر آن، کشت گیاهان دارویی نیز هزار هکتار با اعتباری ۲۰ هزار میلیارد ریال طی سال جاری بعنوان برنامه های اقتصاد مقاومتی انجام خواهد شد.

وی گفت: توسعه سطح باغات باعث ایجاد اشتغال پایدار به تعداد ۲ هزار فرصت شغلی و در بخش گیاهان دارویی و زعفران تعداد ۱۴۰ هزار نفر روز اشتغال فصلی ایجاد می کند.

همه روستاهای بالای ۱۵ خانوار تا پایان امسال از اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند

شهاب حیدری مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان نیز گفت: بنا بر تعریف برنامه های اقتصاد مقاومتی از مجموع ۲ هزار و ۸۷۶ روستای استان، ۲ هزار روستا که بالای ۱۵ خانوار هستند از اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند.

وی گفت: هم اکنون هزار و ۲۴۵ روستای لرستان از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند و در همین راستا سال گذشته ۲۰۰ مودم رایگان در روستاهای استان توزیع شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches