×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
قیمت تکلیفی و تمام شده برق متوازن می شود

اقتصادتهران: در حالی که معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو دیروز از ارایه پیشنهادی برای اصلاح تعرفه برق به سازمان برنامه و بودجه خبر داد، سخنگوی دولت اعلام کرد: دولت تلاش دارد توازن لازم میان قیمت تکلیفی و تمام شده برق را برقرار کند.

«محمد باقر نوبخت» در گفت و گو با ایرنا، اضافه کرد: قانون برنامه ششم این اجازه را به دولت داده است که برای رساندن قیمت برق به قیمت تمام شده، اقدام کند.

وی تصریح کرد: البته دولت با وجود اینکه معتقد است باید نسبت به اقتصادی بودن تولید انرژی الکتریکی اقدام کند، ولی از آنجا که همواره نگران مصرف کننده هم است، خیلی با احتیاط تلاش می کند که توازن لازم را برقرار کند.

هر کیلووات ساعت برق اکنون با نرخ کمتر از ۷۰ تومان عرضه می شود، در حالی که قیمت تمام شده هر کیلووات ساعت برق بدون احتساب سوخت، ۱۰۰ تومان است؛ به عبارتی، وزارت نیرو به ازای هر کیلووات ساعت برق ۳۰ تومان متضرر می شود و این مساله، مشکلاتی اقتصادی را برای صنعت برق به وجود آورده است.

بر اساس برنامه ششم توسعه، مجلس به دولت این اجازه را داده است که قیمت حامل های انرژی از جمله برق را در طول اجرای برنامه اصلاح کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches