×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
قیمت‌های جدید اینترنت اعلام شد

اقتصادتهران: معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر عرضه اینترنت با سیاست مصرف منصفانه و ارائه سرعت حداقل ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه گفت: اپراتورها بسته به شرایط و در حوزه رقابتی می‌توانند اینترنت داخلی را تا ۱۰ برابر حدود تعیین‌شده ارائه دهند.

صادق عباسی شاهکوه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ارائه اینترنت بر مبنای سرعت به جای حجم گفت: تاکنون اینترنت در بخش ثابت و ADSL به این شکل بود که مردم حجم خریداری می‌کردند و برای هر گیگابایت ۳۰۰۰ تومان می‌دادند که البته با افزایش حجم این قیمت کاهش می‌یافت. این سیاست اکنون تغییر کرده و از این پس به جای اینکه افراد حجم خریداری کنند، سرعت را خریداری می‌کنند.

وی درباره نحوه تعرفه اینترنت اظهار کرد: کاربران ماهانه ۱۰ گیگابایت اینترنت بین‌الملل و دو برابر آن اینترنت داخلی خواهند داشت. هزینه اینترنت تا دو مگابیت ۲۰ هزار تومان، از ۲ تا ۶ مگابیت ۳۵ هزار تومان، از شش تا حدود ۲۰ مگ ۵۰ هزار تومان است. برای کسانی که در حال حاضر مصرف پایین دارند، برای اینکه احساس گران شدن نکنند، نیز سطح ۱۰ هزار تومانی تعریف کردی l که شامل ۳ گیگابایت اینترنت بین‌الملل و ۶ گیگابایت داخلی است.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره اینترنت ارائه‌شده توسط فیبر نوری  و سرعت‌های بالای ۱۶ مگابیت بر ثانیه نیز بیان کرد: در جهت تقویت شبکه ملی اطلاعات، قیمت‌گذاری آن به نحوی است که برای اینترنت داخل نصف اینترنت بین‌الملل تمام می‌شود. در سرعت ۲۰ مگابیت در ثانیه حجم ۵۰ و ۱۰۰ گیگابایت برای اینترنت بین‌الملل و داخل است. سرعت ۵۰ مگابیت در ثانیه نیز دارای ۷۰ و ۱۴۰ گیگابایت برای اینترنت بین‌الملل و داخل است.

جدول قیمت‌های ارائه اینترنت بر مبنای مصوبه سازمان تنظیم مقررات به صورت زیر است.

سرعت اینترنت سقف حجم مصرف اینترنت بین‌الملل (بر مبنای گیگابایت) سقف حجم مصرف اینترنت داخلی (بر مبنای گیگابایت) قیمت ماهانه (بر حسب تومان)
۵۱۲ کیلوبیت تا ۲ مگابیت برثانیه (کم مصرفها) ۳ گیگابایت ۶ گیگابایت ۱۰ هزار تومان
۵۱۲ کیلوبیت تا ۲ مگابیت برثانیه ۱۰ گیگابایت ۲۰ گیگابایت ۲۰ هزار تومان
۲ مگابیت تا ۶ مگابیت برثانیه ۱۰ گیگابایت ۲۰ گیگابایت ۳۵ هزار تومان
۶ مگابیت تا ۲۰ مگابیت برثانیه ۱۰ گیگابایت ۲۰ گیگابایت ۵۰ هزار تومان
بالای ۲۰ مگابیت برثانیه ۵۰ مگابایت ۱۰۰ مگابایت ۲۵۰ هزارتومان
۵۰ مگابیت برثانیه (فیبرنوری) ۷۰ مگابایت ۱۴۰ مگابایت ۳۰۰ هزارتومان

*طبق اظهارات عباسی شاهکوه، اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت می‌توانند برای رقابت، حجم مصرفی اینترنت داخلی را تا ۱۰ برابر و اینترنت بین‌الملل را تا دو برابر این حدود تعیین‌شده ارائه دهند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches