×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
قطع ارتباط خلبان با فرودگاه یاسوج بلافاصله به سازمان هواپیمایی اعلام شد

اقتصادتهران: مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: با قطع ارتباط رادیویی خلبان «ای تی آر ۷۲» شرکت هواپیمایی آسمان با فرودگاه یاسوج، موضوع بلافاصله به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شده بود.

به گزارش ایرنا «رحمت الله مه آبادی» روز سه شنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: بعد از اعلام وضعیت و مطابق دستورالعمل های موجود، واحدهای امداد و تجسس تشکیل شد و اقدام های لازم در دستور کار قرار گرفت.

وی ضمن تکذیب خبر منتسب شده به مدیرفرودگاه یاسوج افزود: مدیر این فرودگاه هیچ مصاحبه‌ای نداشته است و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی تابع اطلاع رسانی سازمان هواپیمایی کشوری است.

او بر ضرورت ایجاد فضایی آرام برای مسئولان بررسی کننده حادثه تاکید کرد و گفت: ایجاد این فضا بهترین کمک برای تشخیص درست علل و عوامل وقوع حادثه است.

«مه آبادی» به اتفاق هایی که در ۲ سال اخیر در فرودگاه های کشور رخ داده اشاره کرد و گفت: تلاش شده در این مدت هم ایمنی در فرودگاه ها افزایش یابد و هم کیفیت خدمات برای ذینفعان نهایی بهبود یابد.

مدیرکل شرکت فرودگاه های کشور خواستار آن شد تا رسانه‌ها در انعکاس اخبار دستاورد های ایجاد شده در فرودگاه های کشور هم توجه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه یاسوج را فرودگاهی خاص در کشور برشمرد و گفت: فرودگاه بد یا خوب نداریم بلکه فرودگاه‌ها یا خاص هستند یا فرودگاهی معمولی که فرودگاه یاسوج از جمله فرودگاه های خاص کشور محسوب می شود.

«مه آبادی» به تلاش برای بهبود شرایط فرودگاه یاسوج در سه سال اخیراشاره کرد و ادامه داد: سرمایه گذاری سنگینی در این مدت در فرودگاه یاسوج انجام شده است.

مدیرکل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان برای توسعه این فرودگاه هزینه شده است، خاطرنشان کرد: طول باند فرودگاه ۶۰۰ متر در ۲ سال گذشته افزایش یافته است.

وی از برطرف کردن ۱۱مانع مهم پروازی که می توانست ایمنی فرودگاه یاسوج را تهدید کند، خبر داد و افزود: تلاش صورت گرفته سبب شد ۱۱۶۰متر از باند فرودگاه که نمی شد از آن استفاده کرد، آزاد سازی شود.

«مه آبادی» اظهار داشت: تلاش های صورت گرفته منجر به افزایش طول باند این فرودگاه از ۲ هزار و ۶۰۰ متر به ۳ هزار و ۲۰۰ شد.

این مقام مسئول از سرمایه گذاری سنگین در بخش مراقبت پرواز فرودگاه خبر داد و خاطرنشان ساخت: سامانه های جدید ایمنی در این فرودگاه مستقر شده است.

وی به «فلای چک» شدن فرودگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: طرح تقرب فرودگاه نیز تغییر کرده و فلای چک شده است و اطلاعات کامل آن در اختیار نهاد های مسئول بین المللی قرار گرفته و قرار است از سوی آنها در هشت فروردین سال آینده به صورت رسمی اطلاع رسانی شود.

«مه آبادی» از استقرار «سیستم لاتینگ» در فرودگاه یاسوج خبر داد تا بتواند سیستم شب پروازی نیز در این فرودگاه ممکن شود.

مدیرکل شرکت فرودگاه های کشور افزود: حداکثر کاری که می شد برای این نوع فرودگاه انجام داد در فرودگاه یاسوج انجام شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches