×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
قرارداد ١٠ قلم کالای ساخت داخل تا پایان دیماه امضا می‌شود

تهران اکونومی: معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری، گفت: طبق برنامه زمانبندی تعیین شده، قراردادهای ١٠ قلم کالای ساخت داخل تا پایان دیماه امضا می‌شود.

محمدرضا مقدم با اشاره به برگزاری مناقصه ساخت دو نوع مته حفاری که در قالب ساخت ١٠ گروه کالا اساسی صنعت نفت انجام می شود، گفت: برای ساخت این مته‌ها در مجموع چهار شرکت برنده مناقصه شده اند و و در زمانبندی مشخصی کار را پیش خواهند برد.

وی تاکید کرد: وزارت نفت در قالب قراردادهای امضا شده برای ساخت ١٠ گروه کالای اساسی صنعت نفت، به غیر از ارزیابی کیفی محصول از سوی شرکتهای متقاضی صنعت نفت، اقدام به ارزیابی کیفی محصولات بر اساس فرآیند ساخت از منظر توان بلوغ فناوری و تجاری سازی می کند. این مدل ارزیابی که در چهار ماه گذشته با کمک پژوهشکده سیاست گذاری و مدیریت فناوری دانشگاه صنعتی شریف تهیه شده است، هم اکنون تنها در اختیار وزارت نفت قرار دارد.

معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری گفت: این مدل ارزیابی کیفی محصولات بر اساس فرآیند ساخت از منظر توان بلوغ فناوری و تجاری سازی قادر است قدرت ساخت شرکتها و سازندگان داخلی را بر اساس استانداردهای مشخص بین المللی مانند تی آر ال، سی آر ال و ام آر ال مشخص کند.

مقدم ادامه داد: بر اساس مدل ارزیابی کیفی محصولات و بر اساس فرآیند ساخت از منظر توان بلوغ فناوری و تجاری سازی شرکتها و سازندگان داخلی برای ساخت ١٠ گروه کالایی تا سه سال آینده متعهد به ایجاد زیرساخت‌ها و استانداردهای مشخصی در کارگاه‌ها و خطوط تولید خود شده اند تا بتوانند محصول نهایی خود را به وزارت نفت بفروشند.

وی گفت: اصل “فناوری” در مقابل “بازار” در مدل “ارزیابی کیفی محصولات بر اساس فرآیند ساخت از منظر توان بلوغ فناوری و تجاری سازی” مبنا قرار گرفته است. به عبارت دیگر وزارت نفت در ازای قرار دادن یک بازار خوب به سازندگان ایرانی در عوض از آنها توقع کسب فناوری و تجاری سازی محصول را دارد.

مقدم گفت: هم اکنون شرکتهای برنده مناقصه ساخت دو نوع مته حفاری بر اساس مدل ارزیابی کیفی محصولات بر اساس فرآیند ساخت از منظر توان بلوغ فناوری و تجاری سازی در حال تهیه نقشه راه برای ساخت این محصولات هستند. این شرکتها با تدوین یک نقشه راه باید تا سه سال آینده اقدام به تولید محصول نهایی کنند.

معاون وزیر نفت در امر پژوهش و فناوری با اشاره به مشخص شدن تکلیف برگزاری مناقصه بقیه اقلام باقیمانده در ١٠ گروه کالایی اساسی صنعت نفت، گفت: هم اکنون برای تسریع در روند اجرای مناقصه و ساخت این کالاها شرکت کالای نفت تبدیل به یک مدیریت شده و شرکت پیشین در حال تصفیه تعهدهای قبلی خود است.

وی اظهار کرد: مناقصه چهار گروه کالایی شامل “تجهیزات سرچاهی و درون چاهی”، “ابزارها و خدمات حفاری” و “پمپهای درون چاهی” برگزار شده و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است تا پیش از پایان تیر ماه، برنده آنها مشخص و کارهای اجرای برای ساخت آغاز شود.

مقدم افزود: در میان چهار قلم کالای یاد شده “پیگ هوشمند” نیز وجود دارد، اما با توجه اهمیت خدمات جانبی این ابزار بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته همزمان با برگزاری مناقصه ساخت این نوع کالا، مناقصه خدمات جانبی آن نیز برگزار شد؛ ضمن آن که هم اکنون قرار داد خرید پیگ و خدمات آن در سایزهای ١۶ و ۵۶ اینچ نهایی شده است.

معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری ادامه داد: هم اکنون ارزیابی کیفی محصولات بر اساس فرآیند ساخت از منظر توان بلوغ فناوری و تجاری سازی این تجهیزات آغاز شده است. با توجه به تقاضای زیادی که برای ساخت این تجهیزات وجود دارد، این ارزیابی زمان و کار بیشتری می برد.

وی تاکید کرد که طبق تصمیم وزارت نفت تعهدهای شرکت کالای نفت به مدیریت کالای نفت منتقل شده است، گفت: هم اکنون اختیارهای لازم به سرپرست مدیریت پشتیبانی و ساخت کالا به منظور اجرای برنامه ها و مناقصه های گذشته و جاری داده شده است. ضمن آن که هم اکنون مراحل مناقصه کالاهای دیگر مانند شیرهای ایمنی و تجهیزات جانبی، پروژه ساخت انواع لوله های حفاری به جز سی آر ال، الکتروموتورهای ضدانفجار و دور بالا، ماشینهای دوار به جز توربین انجام شده و در حال بررسی پاکتهای شرکت کنندگان هستند.

مقدم گفت: شرکت پشتیبانی و ساخت کالای نفت مجاز است با رعایت صلاح شرکت ملی نفت ایران نسبت به ادامه مناقصه های انجام شده در چهارچوب برنامه زمانبندی تعیین شده برای تعیین برنده و عقد قرارداد اقدام کند، به نحوی که تا پایان دیماه امسال امضای همه قراردادهای در دست اجرا تمام شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches