×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
قراردادهای سرمایه‌گذاری خارجی با نظارت کامل منعقد می‌شود

اقتصادتهران: نماینده شهرستان‌های سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: قراردادهای بزرگ اقتصادی مانند قرارداد اخیر نفتی به عنوان یک فرصت توسعه و تحقق سرمایه‌گذاری خارجی برای کشور، با نظارت کامل منعقد می‌شود.

به گزارش ایرنا، احمد همتی روز شنبه در سی پنجمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: از ابتدای روند قرارداد نفتی وزارت نفت ایران با یک شرکت بزرگ فرانسوی، شورای نظارتی بر روند تنظیم این قرارداد ناظر بوده و اکنون هم ۲ عضو از کمیسیون انرژی و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و یک عضو از قوه قضاییه و از دیوان محاسبات هم نظارت های کاملی بر انعقاد قراردادها وجود دارد.

وی با تاکید بر وجود نظارت لازم از ابتدای روند قراردادهای سرمایه‌گذاری خارجی در حال حاضر، گفت: در مجلس شورای اسلامی درباره قرارداد اخیر نفتی با شرکت فرانسوی بحث مفصلی شد و هیچ جای نگرانی در این باره وجود ندارد، زیرا این قراردادها به نوعی به عنوان مسیر تحقق سرمایه‌گذاری خارجی مطرح در برنامه ششم توسعه محسوب می شود و ضربه اساسی برای شکستن تحریم هاست.

نماینده شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، ایجاد فضاسازی منفی درباره قراردادهای بزرگ اقتصادی را مخالف منافع کشور دانست و خاطرنشان کرد: از دستاوردهای سرمایه‌گذاری خارجی، انعقاد قرارداد ۱٫۲ میلیارد دلاری شرکت ایتالیایی برای انجام طرح قطار سریع در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: این قراردادها گام موثری در شکست تحریم‌ها است و در محقق کردن سرمایه گذاری خارجی سالانه پیش بینی شده به میزان ۶۵ میلیارد دلار در برنامه ششم توسعه موثر است.

همتی به اصلاح شبکه بانکی و کاهش نرخ سود بانکی در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: طبق این برنامه، نرخ سود تسهیلات بانکی کاهش خواهد یافت و زمینه ای برای افزایش پرداخت تسهیلات به طرح های اقتصادی، و واحدهای تولیدی خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches