×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
قرائت میثاق‌نامه فرهنگیان با آرمان‌ها و اندیشه‌های حضرت امام (ره)

اقتصادتهران: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش میثاق نامه فرهنگیان با آرمان ها و اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) را قرائت کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش ازظهر امروز دکتر دانش آشتیانی وزیرآموزش و پرورش به همراه جمعی از معاونین، مدیران کل و کارکنان حوزه ستادی و جمعی از فرهنگیان شهرتهران با حضور درحرم مطهر امام خمینی (ره) با اهدای تاج گل و قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ بنیانگذار انقلاب اسلامی ادای احترام کردندکه درپایان این مراسم،  میثاق نامه ای توسط مهدی فیض، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش قرائت گردید.

بسم  الله الرحمن الرحیم

سلام بر روح ملکوتی امام عزیزمان خمینی کبیر، سلام و درود به محضر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی، سلام بر ارواح طیبه شهیدان انقلاب اسلامی، شهیدان دفاع مقدس و شهیدان مدافع حرم، سلام بر روح ملکوتی عزیزانی که در جوار امام رحمه اله علیه آرمیده اند، مرحوم سیداحمد خمینی ، مرحوم حاج آقا توسلی، مرحوم همسر حضرت امام (ره) مرحوم آیت الله طباطبایی و مرحوم ‌آیت اله هاشمی رفسنجانی، سلام بر شما فرهنگیان آگاه و امام دوست، سلام بر شما که مروج اندیشه و آرمان بلندامام هستید.

حضور ما در اینجا به عنوان نمایندگان، قریب به یک میلیون و نیم فرهنگی سراسرکشور برای اعلام وفاداری ‌عموم فرهنگیان به اندیشه ها و آرمان های ناب و متعالی امام راحلمان است، ولی کدام اندیشه و آرمان؟ اندیشه و آرمان برآمده از اسلام ناب و آرمانی که خود ریشه در اندیشه های ناب و زلال خمینی (ره) داشت.

او اسلامی را به ما عرضه کرد که دیانت و سیاستش آمیخته با هم بود، و هر دو بستر عرفان و اخلاق معنا می شد.

او پیش از آن که یک سیاست مدار و حاکم باشد، یک عارف اخلاق مدار بود.

او به ما آموخت که مقبولیت مردمی یک حکومت اسلامی از ارکان مشروعیت الهی آن است و نه مقوله‌ای حاشیه‌ای و مستحب.

او به ما آموخت که اگر مردم، چیزی را نخواهند، ‌نه خدا، نه پیامبر خدا و نه اسلام به ما اجازه نداده است که خواسته خود را به مردم تحمیل کنیم.

او به ما آموخت، که نظام اسلامی بدون شرط جمهوریت، اسلامی نخواهد بود، لذا فرمود: جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

او در فرمایشی بسیار عجیب و باورنکردنی به ما هشدار داد و فرمود که، هرچند گناه یزید در کشتن امام حسین (علیه السلام) گناه بزرگی بود ولی گناه بزرگ‌تر یزید این بود که پایه گذاری حکومت پادشاهی را در اسلام آغاز نمود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches