×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
فعالیت تجار به تدریج از صرافی‌ها به بانک‌ها در حال انتقال است

تهران- ایرنا- قائم مقام بانک مرکزی اعلام کرد: بانک مرکزی با استفاده از تجربه فراوان انباشته از سال های گذشته، در استفاده از خطوط اعتباری و فاینانس های خارجی مراقبت ویژه دارد و از این نظر جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، «اکبر کمیجانی» روز سه شنبه پس از نخستین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران این موضوع را در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر اینکه منتقدان تامین مالی خارجی می گویند استفاده زیاد از فاینانس ممکن است بحران دهه ۱۹۸۰ آمریکای لاتین را تکرار کند، بیان کرد.

کمیجانی تاکید کرد: ما محاسبات فنی و کارشناسی خود را داریم و در همه تصمیم گیری‌ها و استفاده از خطوط اعتباری و فاینانس ها تمام این ملاحظات کارشناسی مدنظر است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره بازنگری در دستورالعمل صرافی ها متناسب با شرایط پسابرجام که بهمن‌ماه پارسال وعده آن داده شده بود، گفت: آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های آن در حوزه نظارت بانک مرکزی در حال بازنگری است اما هنوز نتیجه آن به کمیسیون فرعی شورای پول و اعتبار داده نشده است.

کمیجانی ادامه داد:‌ پس از اجرای برجام، فعالیت تجار به تدریج از صرافی ها به بانک ها در حال انتقال است.

از قائم مقام بانک مرکزی درباره پوشش ارزی مشکل واردکنندگان کالا و مواد اولیه و صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی که در جریان بحران ارزی سال ۱۳۹۱ دچار مشکل شدند و برنامه بانک مرکزی برای رفع این مشکل سوال شد.

کمیجانی در پاسخ گفت: در ماده ۴۶ قانون رفع موانع تولید، سه مفهوم اساسی یعنی قیمت گذاری احراز ورود کالا و همچنین حسابرسی، مطرح است که هر کدام از آنها پیچیدگی های خود را دارد و سبب شده تا در سه سال گذشته اجرای این بند از قانون با مشکلاتی رو به رو شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches