×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
فرهنگ تفکیک زباله را در شهرمان نهادینه کنیم

تهران اکونومی: شهردار منطقه ۲۲ در همایش شهروند و مدیریت پسماند گفت: « نهادینه سازی و ایجاد فرهنگ تفکیک زباله از مبدا یکی از راهکارهای اصلی برای کاهش هزینه‌های جمع آوری زباله است. باید در تولید و تفکیک زباله حوصله بخرج دهیم و با مدیریت پسماند، در بحث سلامت جامعه تلاش کنیم.»

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، کاربست نتایج مداخلات طرح سنجش سلامت از سری همایشهای مردم برای مردم با محوریت شهروند و پسماند در مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران که در این همایش حاضر شده بود، با استقرار در جایگاه سخنران، زباله و پسماند را جز لاینفک زندگی انسان امروزی دانست و گفت: « اکنون شهر تهران در عین دارا بودن شاخص های مختلف پیشرفت در زمینه های گوناگون بخصوص حوزه های فرهنگی و اجتماعی، با آسیب ها و مشکلات ملموس و شاخصی مواجه است که بحث زباله و پسماند یکی از اآنهاست و باید مورد توجه شهروندان و مدیران شهری قرار گیرد. بحث پسماند امروزه یکی از مهمترین معضلاتی است که در تمامی کشورهای در حال توسعه وجود دارد، چیزی که به عنوان طلای کثیف در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته مورد توجه قرار گرفته است.»

ناصحی آموزش و فرهنگسازی را امری حیاتی در حل مشکلات مربوط به زباله و پسماند دانست و گفت: « آموزش و فرهنگسازی شهروندان، برگزاری کلاس های آموزشی، توسعه و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در کل شهر تهران از جمله راهکارهای حل این مشکل خواهد بود. به دلیل رابطه تنگاتنگی که بین موضوع پسماند و محیط زیست وجود دارد و از آنجا که لازمه داشتن محیط زیستی سالم در گرو مدیریت پسماند، بازیافت و دفن بهداشتی آن با کمترین هزینه است، مشارکت گروههای مردم نهاد، آموزش های همگانی شهروندی از طریق رسانه های مختلف از جمله اهداف فرهنگی و اجتماعی شهرداری است.»

قاسم مولایی شهردار منطقه ۲۲ نیز در بخشی از این مراسم گفت: « در کنار ظرفیت ها و پتانسیل های توسعه یافتگی شهرها یکسری خطراتی نیز وجود دارد. امنیت بهداشت یکی از مباحث اصلی در بحث امنیت اجتماعی به شمار می رود و تقویت و حفظ این سرمایه اجتماعی اولین نکته به منظور دستیابی به امنیت اجتماعی است. امروزه امنیت بهداشت یکی از شاخه های مهم و حائز اهمیت امنیت اجتماعی و رسیدن به این امنیت در جامعه نیازمند فرهنگسازی است که یک بخش از این فرهنگسازی به دستگاههای متولی و خدماتی و بخش عمده ای از آن به شهروندان جامعه به عنوان افرادی که در جامعه زندگی می کنند بر می گردد . همه شهروندان در بحث تولید و تفکیک زباله وظیفه دارند نهایت دقت و حوصله را به خرج دهند و با مدیریت پسماند در بحث سلامت جامعه تلاش کنند.»

وی تصریح کرد: « زباله یکی از مباحث جدی شهر تهران است اما باید در نظر داشت که زباله ای که به عنوان طلای کثیف در عین مباحث بهداشتی و هزینه های بسیار بالایی که برای دفع آن صورت می گیرد، ارزشمند است و نهادینه سازی و ایجاد فرهنگ تفکیک زباله از مبدا یکی از راهکارهای اصلی برای کاهش هزینه ها در این خصوص خواهد بود تا سازمان مدیریت پسماند بتواند با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های محلی و مداخلات شهروندان در بحث پسماند با فراغ بال بیشتری در این خصوص وظایف محوله را به درستی انجام دهد. »

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches