×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در همایش “فیدیک”

اقتصادتهران: جاذبه‌های صنعتی، ساختمانی، مهندسی و پیمانکاری در ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی معرفی و شناسانده می‌شود.

پس از دو سال رایزنی، سرانجام نمایندگانی از کشورهای مختلف در کنفرانسی تحت عنوان فیدیک در ایران گرد هم جمع می‌شوند تا درباره چگونگی انجام سرمایه گذاری در ایران به راه حل‌های اجرایی دست پیدا کنند.

شناسایی توانمندی‌های ایرای برای سرمایه گذاران خارجی و ارتقای جایگاه مهندسان مشاور و پیمانکار ایران از جمله اهداف برگزاری همایشی است که در روزهای ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ماه در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد.

به گفته هرمزد رامینه، رئیس جامعه مهندسان مشاور و رییس برگزاری این همایش، با توجه به آن که جامعه مهندسان مشاور ایران برگزاری این همایش را برعهده گرفته است از دولتمردانی نظیر وزرای نیرو و راه و معاون رییس جمهور برای سخنرانی در این همایش دعوت به عمل آمده است تا سرمایه گذاران خارجی از نزدیک بتوانند راه‌های سرمایه‌گذاری در ایران را با حضور دولتمردان بررسی نمایند.

وی با بیان این که جامعه مهندسان مشاور بیش از ۴۲ سال قدمت دارد و متشکل از ۲۴ گروه تخصصی در زمینه‌های سد، راه، شهرسازی، فرودگاه و… است، گفت: هم‌ اکنون حدود ۸۶۰ شرکت در جامعه مهندسان مشاور عضویت دارند و این جامعه به همین دلیل بزرگ‌ترین NGO کشور محسوب می شود.

وی افزود: بزرگ‌ترین دستاورد این کنفرانس می‌تواند معرفی درست پتانسیل‌های مهندسی کشور به همکاران خارجی باشد.

رئیس جامعه مهندسان مشاور با بیان این‌که ۹۹ کشور در فدراسیون بین‌المللی مهندسان مشاور عضویت دارند، افزود: در مجموع حدود ۸۵ درصد جمعیت جهان در این کشورها قرار دارند.

به گفته او نمایندگانی از کشورهای هند،‌ پاکستان، مالزی، سنگاپور، قزاقستان، کره، تایوان، چین، مالزی و نپال در کنفرانس تهران حضور خواهند داشت.

وی با تاکید بر این که یکی از اهداف این کنفرانس ایجاد شبکه نظام یافته میان مهندسان مشاور است،‌ گفت: این یک کنفرانس علمی نیست که در آن به ارائه چند مقاله اکتفا شود،‌ بلکه حاضران در این کنفرانس به دنبال ایجاد یک شبکه تخصصی برای انجام پروژه‌های زیربنایی هستند.

رامینه اعلام کرد که در این کنفرانس ۱۳ سخنارن خارجی در عالی‌ترین سطوح حضور دارند و در‌ آن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران به درستی تشریح خواهد شد.

در همین رابطه، آرش امام بخش، دبیر اجرایی این همایش با بیان آن که به وجود آمدن فضای مناسب سرمایه گذاری از اهداف برگزای این کنفرانس به شمار می‌رود، تصریح کرد: با توجه به حمایت همه جانبه دولت از برگزاری این همایش به نظر می‌رسد فرصت مطلوبی برای افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی ایران فراهم شود.

وی همچنین یادآور شد: این همایش عالیرتبه‌ترین کنفرانس صنعت مهندسی و پیمانکاری برای دستیابی به اهداف مورد نظر در کشور است.

دبیر اجرایی این همایش همچنین گفت: ۱۳ سخنران خارجی در این کنفرانس به ارائه دیدگاه‌های خود می‌پردازند ضمن آن که مسوولان فیدیک با تمام نفرات خود قرار است در این همایش حضور یابند.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches