×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
عوارض حق پرچم کشتی‌های ایرانی حذف نشده است

اقتصادتهران: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر حذف عوارض حق پرچم از کشتی‌های ایرانی را تکذیب کرد.

به گزارش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، محمد راستاد با رد خبر یکی از رسانه‌های حمل و نقلی در خصوص حذف حق پرچم گفت: بیشترین تمایل و علاقه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان حاکمیتی دریایی کشور این است که روز به روز بر قدرت و اقتدار ناوگان تحت پرچم کشور افزوده شود.

وی با تأکید بر اینکه در کنار این مسأله باید سهم ناوگان از حمل و نقل جهانی دریایی نیز رشد داشته باشد، اظهار داشت: موضوع مربوط به حذف عوارض حق پرچم بعضا توسط برخی از فعالان بخش خصوصی مطرح می شود و این اشخاص قصد دارند در شوراهای مربوطه این مسئله را طرح کنند اما این موضوع باید از جوانب مختلف مورد بررسی و بحث قرار گیرد و سپس تصمیم گیری شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: هدف ما حمایت از ناوگان ملی کشتیرانی است، بدین گونه که مکانیزم‌های حمایتی مناسبی را در کشور داشته باشیم که در مرحله اول ناوگان ملی و تحت پرچم و مالکیت کشور بتوانند سهم بیشتری را از حمل کالاهای کشور به عهده داشته باشند.

راستاد در ادامه اظهار داشت: باید ظرفیت‌های بیشتری را تحت پرچم کشور جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم به گونه‌ای که اقتدار دریایی خود را در سطح بین المللی حفظ کنیم و بیشترین پتانسیل در این زمینه در اختیار ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران است، البته امیدواریم سایر شرکت های خصوصی نیز مقیاس، توان و ظرفیت خود را افزایش دهند تا کلیه مالکان ایرانی که کشتی‌های اقیانوس پیما در اختیار دارند ناوگان خود را تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در دنیا تردد دهند.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم حتی المقدور ناوگان تحت مالکیت و تحت پرچم ملی خود را توسعه دهیم. از جنبه دیگر باید صنایع دریایی با توجه به زیر ساخت‌های موجود در زمینه ساخت و تعمیرات گسترش داده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: باید بنادر خود را از نظر ظرفیت، توان عملیاتی و پسکرانه‌ها به جایگاهی برسانیم که هیچگونه نقصی نسبت به بنادر رقیب نداشته باشند به گونه ای که کالاهای ترانزیتی و ترانشیپی بیشترین سهم را در بنادر داشته باشند در حقیقت باید بتوانیم از حمل و نقل دریایی منطقه‌ای و جهانی بیشترین سهم را داشته باشیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches