×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
عملیات افزایش طول باند و احداث پایانه فرودگاه سقز به زودی آغاز می شود

اقتصادتهران: وزیر راه و شهرسازی کشور گفت: برای تملک زمین های فرودگاه سقز، دستور لازم صادر شده است و به زودی عملیات افزایش طول باند و احداث پایانه و عرشه این فرودگاه آغاز می شود.

 به گزارش ایرنا، عباس آخوندی شامگاه دوشنبه در بازدید از فرودگاه سقز افزود: این فرودگاه می تواند نقش مهمی در تسهیل ارتباطات و توسعه شمال غرب و جابجایی بار و مسافر داشته باشد.

وی با بیان اینکه کردستان به دلیل داشتن فاصله کم با دریای مدیترانه می تواند نقش راهبری در توسعه ملی ایران داشته باشد افزود: هم اکنون روند آبادانی این استان شدت گرفته و کردستان به کارگاه سازندگی تبدیل شده است.

به گفته آخوندی بخش زیادی از کریدور شمال-جنوب در محدوده کردستان قرار گرفته و باتوجه به اینکه این کریدور از طرح های بزرگ مقیاس حوزه راه سازی کشور است وزارت راه و شهرسازی نگاه ویژه ای برای تامین اعتبار آن دارد.

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از قطعه ۱ – الف بزرگراه کرمانشاه-میاندوآب و باند دوم محور سقز-بوکان، نیز دستور آغاز به کار عملیات اجرایی بزرگراه سقز-بوکان به طول ۲۵ کیلومتر این مسیر را صادر کرد.

آخوندی همچنین در بازدید از بیمارستان ۲۳۵ تخت خوابی سقز با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصدی این طرح افزود: تاکنون برای ساخت این بیمارستان ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و اتمام آن نیازمند ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

فرماندار سقز نیز با بیان اینکه محور سقز-مریوان از جاده های پراستعداد برای گردشگری است گفت: تسریع در اتمام آسفالت ریزی هفت کیلومتر باقی مانده این مسیر ضروری است.

علی اکبر ورمقانی آغاز عملیات اجرای آزاد راه سقز-بانه را خواستار شد و افزود: با توجه به قدمت بالای بیمارستان امام خمینی(ره) سقز تسریع در تکمیل بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی این شهرستان ضرورت دارد.

به گفته وی، فرودگاه سقز پس از آغاز فعالیت خود توان ارایه خدمات به بیش از ۲ میلیون نفر از مردم استان های کردستان و شمال غرب کشور را دارد و با توجه به ظرفیت آن، بودجه لازم اتمام این طرح باید از سوی وزارت راه و شهرسازی به صورت ویژه تامین شود.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به تلاش دولت تدبیر و امید برای اتمام آسفالت جاده های روستایی عنوان کرد: هم اکنون ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در سقز به پیمان سپرده شده و اتمام این طرح ها نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

محسن بیگلری افزود: با توجه به رای ۸۲ درصدی مردم سقز به حجت الاسلام حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری لازم است دولت و مسئولان برای قدردانی از این مردم ، توجه بیشتری به این شهرستان داشته باشند.

به گفته وی، تلاش برای تسریع در اتمام طرح فرودگاه، بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی و آسفالت هفت کیلومتر باقی مانده جاده سقز-مریوان می تواند به عنوان قدردانی از اعتماد دوباره مردم این شهرستان به دولت تدبیر و امید باشد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانمندی نیروی انسانی در کردستان، استفاده از توان و دانش نیروهای کُرد و اهل سنت در وزارتخانه راه وشهرسازی را خواستار شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches