بانک ایران زمین نخستین بانکی بود که توانست اقدامات لازم برای دیجیتالیزه کردن فعالیتها در خود را به منصه ظهور برساند. این بانک که از پشتوانه خوبی در زیرساختهای بانکداری نوین برخوردار بود با طراحی نرم افزارهای مناسب توانست مقدمات راهاندازی یک بانک تمام دیجیتال را برای سیستم بانکی کشور ایجاد نماید.
به گزارش اقتصادتهران، بانک ایران زمین همواره از دیرباز رضایت مشتریانش را برای پیشبرد فعالیتهایش در نظر داشته و از اینرو به عنوان نخستین بانک در ایران، زیرساختهای لازم برای دیجیتالی کردن ارائه خدمات نوین بانکی را فراهم کرد. این امر به مرور زمان رضایت مشتریان بانک ایران زمین از خدمات ارائه شده را افزایش داد به طوری که روز به روز بر تعداد مشتریانش افزوده شد به طوری که علاوه بر اقدامات انجام شده برای توسعه در زیرساختهای خود، عملکرد قابل قبولی در جذب مشتریان داشته باشد و در واقعا افزایش تعداد مشتریان این بانک نشانگر موفقیت آمیز بودن عملکرد این بانک است.
آمار افزایش تعداد مشتریان بانک ایران زمین در 6 ماه نخست امسال ضمن آن که بیانگر میزان رضایتمندی در مشتریان است گویای موفقیت در عملکرد بانک ایران زمین در زمینههای مختلف نیز دارد.
بانک ایران زمین، همواره مصمم به توسعه خدمات بانکداری نوین و دیجیتال بوده است و افزایش در تعداد مشتریان هر بانک آن هم در شرایط کاملا رقابتی امروز، به طور حتم از برتری یک بانک در تمامی حوزههای فعالیت حکایت دارد، چرا که اگر عملکرد یک بانک مطلوب نباشد، بدون شک، مشتریان که همانا اصلی ترین سرمایههای یک بانک به شمار میروند اندک اندک به سایر بانکها کوچ کرده و برای دریافت خدمات مورد نیاز خود، بانک دیگری را جایگزین میکنند.
از سوی دیگر، یکی از راههایی که بانکهای کشور میتوانند در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور و نیز تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند، پرداخت تسهیلات است. تسهیلات بانک اعم از تکلیفی یا در قالب هر نوع عقدی که پرداخت میشود، راهی است به سوی بهرهمندی از نوعی مزایا که فرد یا گروه تسهیلات گیرنده میتواند آن را در راستای هدفی که برای اقتصاد کشور مفید باشد، بکار بندد. حال این تسهیلات اگر حمایتی یا در قالب مسئولیت اجتماعی پرداخت شود به مراتب علاوه بر آن که به منفعت وام گیرنده است، اقدامی سازنده در یک اقتصاد پویا محسوب میشود. در این زمینه نیز بانک ایران زمین توانسته با اعطای تسهیلات به بخشهای مختلف، رضایتمندی مشتریانش را به دست آورده و گوی رقابت را از سایرین ربوده است.
این بانک با پشتوانه قوی که نشان از گستردگی و تجریه کارکنان و تیم مدیریتی آن است توانسته در بسیاری از حوزههای اقتصادی با پرداخت تسهیلات گوناگون حرفی برای گفتن و نقشی مفید برای ایفا کردن داشته باشد.
بر اساس گزارشهای آماری، تعداد مشتریان بانک با رشد ۱٫۵ برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است که این امر نشان از خودباوری و اتکا به توان داخلی بانک ایران زمین دارد.
بدون شک ارائه خدمات نوین بانکی یکی از اصلی ترین راههای جذب مشتریان توسط بانکها است و بانکی در این زمینه میتواند موفق عمل کند که بتواند در توسعه و ارائه خدمات نوین بانکداری حرفی برای گفتن داشته باشد. در بازه زمانی 6 ماه نخست امسال، تعداد مشتریان دیجیتال بانک ایران زمین رشدی چشمگیر را تجربه کرده است به طوری که با افزایش ۴ برابری نسبت به دوره مشابه سال قبل همراه بوده است.
به بیان دیگر رشد در تعداد مشتریان بانک ایران زمین بیانگر استقبال روزافزون کاربران از خدمات نوین بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین است.
این در حالی است که تراکنشهای مشتریان نئو بانک ایران زمین (فراز بانک) نیز با رشد ۱.۳ برابری نسبت به شش ماهه سال گذشته، نشان دهنده گسترش اعتماد و استفاده مشتریان از خدمات نئو بانکی این مجموعه است.
این دستاوردها حاصل برنامه ریزی دقیق، توسعه زیرساختهای فناوری و تلاش مستمر کارکنان بانک ایران زمین در جهت ارائه تجربهای نوین و آسان از خدمات بانکی به مشتریان است.
از سوی دیگر یکی دیگر از نکات قابل توجه در مورد بانک ایران زمین، انجام خدمات پشتیبانی توسط تیم کارکنان این بانک است که موجب شده همواره مشتریان بانک ایران زمین از خدمات دریافتی رضایت کامل داشته باشند به طوری که پشتیبانی یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشتری برای صدها خدمت بانکی و مالی در یکسال گذشته و حضور بیش از ۲۰ هزار مشتری به صورت مستمر و روزانه در شعب بانک ایران زمین، همراه با ثبت مراجعه غیر حضوری ۲۰۰ هزار نفری با بیش از یک میلیون بار مراجعه روزانه و ۱۴ میلیون مراجعه در طول سال گذشته به پلتفرمهای دیجیتال، گواه اعتماد مردم به این نهاد مالی است.
بانک ایران زمین به عنوان بانکی با پشتوانه و دیجیتال در اذهان عموم مردم جای دارد و این امر موجب شده تا روز به روز بر افزیش اعتماد عمومی و تعداد مشتریان این بانک افزوده شود.