true
به گزارش اقتصاد تهران، شاید حدود ۱۰ سال پیش، بیمه ایران با در اختیار داشتن نیمی از سهم بازار، نقش برجسته و مهمی در صنعت بیمه کشور ایفا میکرد، اما روز به روز این سهم کم تر و کم تر شد به طوری که هم اکنون این سهم به حدود ۳۳ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که توانگری مالی شرکت سهامی بیمه ایران که یکی از شاخصههای توانایی مالی یک شرکت بیمه در پرداخت خسارت و نیز عامل مهمی در انتخاب بیمهگر توسط بیمه گزاران محسوب میشود در حد قابل قبولی نبوده و چه بسا در سالیان اخیر توانگری مالی بیمه ایران به رتبه ۴ نیز سقوط کرد.
همه این عوامل را شاید اگر در یک جمله بتوان خلاصه کرد، میتوان آن نام را سومدیریت گذاشت.
از سوی دیگر، زیان انباشته شرکت سهامی بیمه ایران به دلیل وجود هزینههای عملیاتی بالا و نبود بهرهوری از یکسو و نیز موفق نبودن تخصیص بهینه منابع، در پایان سال مالی گذشته به ۹٫۱ همت رسید که نشانگر وجود تناقضهای بسیار زیادی در بخش مالی این شرکت است.
شرکت سهامی بیمه ایران اگرچه با راه اندازی شبکههای بازاریابی در سراسر کشور، گامهایی در زمینه توسعه فعالیتهای خود برداشته است اما به نظر میرسد رویکرد بیمه گزاران به دلیل رقابتی نبودن محصولات ارائه شده توسط این شرکت و نیز عدم جذابیت کافی در خدمات ارائه شده، نسبت به آن مثبت ارزیابی نشود. این در حالی است که طبق نظر سنجیها، رضایت عمومی از عملکرد این شرکت رو به افول است و به نظر میرسد اگر مدیران عامل بعدی، برنامه و سیاستهای جدی برای بازگرداندن رونق به فعالیتهای این شرکت نداشته باشند، این شرکت نخواهد توانست در فضای رقابتی کنونی صنعت بیمه، در مقابل شرکتهای بیمه خصوصی حرفی برای گفتن داشته باشد.
از سوی دیگر، عملکرد ضعیف روابط عمومی این شرکت نیز مزید بر علت است تا جایی که بسیاری از اخبار و اطلاعات در این شرکت که شاید هنوز هم برای برخی جذاب باشد، به گوش مخاطبان نمیرسد و حتی اگر روند رو به مثبتی حاصل گردد، به دلیل عدم انتشار به موقع و جریان سازی مناسب توسط روابط عمومی، به سرعت به فراموشی سپرده میشود.
به هر حال شرکت سهامی بیمه ایران به شدت نیازمند بازنگری در سیاستهای خود است و بهتر است برنامههای عملیاتی خود را بر پایه سودآوری استوار سازد تا بلکه شاید بتواند در آینده به روزهای خوب گذشتهاش بازگردد.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=288211
false
true