×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
علامت استاندارد حلال ایران طراحی شد

اقتصادتهران: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران می گوید، ایران پس از کشورهای مالزی و ترکیه، سومین کشوری است که استاندارد حلال خاص خود را طراحی کرده است.

نیره پیروزبخت روز چهارشنبه در پایان مراسم امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه صنعت حلال بین سازمان ملی استاندارد و وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان در جمع خبرنگاران افزود: از این پس جمهوری اسلامی ایران با برند استاندارد حلال در کشورهای اسلامی و سایر کشورها حضور خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول، این گواهی نامه تاکنون به ۱۸ واحد تولیدی ذبح و صید، کشتارگاه های مرغ و بلدرچین و … اعطا شده که دارای ۲ امضای نماینده ولی فقیه در وزارت جهان کشاورزی و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران است.

وی با اشاره به تفاهم امضا شده با ارمنستان در همین زمینه، خاطرنشان کرد: مقرر شده ارمنی ها در این زمینه سرمایه گذاری کنند، به طوری که آزمایشگاه‌های مورد نیاز در این کشور ساخته شود و سازمان استاندارد ایران بر آنها نظارت داشته باشد.

پیروزبخت ادامه داد: در مذاکره اخیر با روس ها، آنها نیز استاندارد حلال را به عنوان یکی از مطالباتشان مطرح کردند و در آینده گسترش و اشاعه آن در سایر کشورها را در دستور کار داریم.

وی تصریح کرد: استاندارد حلال نه فقط در حوزه غذایی، بلکه در حوزه های گردشگری، نساجی و پوشاک و حتی دارویی نیز مطرح است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: به عنوان نمونه در کشور ارمنستان که سالیانه پذیرای گردشگران زیادی از کشورمان است، گردشگرها خواهان اطمینان و آرامش درباره تهیه غذا، هتل ها و حوزه های گردشگری هستند که تفاهم نامه امروز نیز در همین زمینه بوده است.

به گزارش ایرنا، پیش از ظهر امروز سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان با هدف ارتقای همکاری های دو جانبه و افزایش حجم معاملات تجاری، تفاهمنامه همکاری «صنعت حلال» امضا کردند.

این تفاهمنامه در زمینه بهبود و تقویت روابط، گسترش همکاری بر اساس روابط دیرینه و پایدار، حذف موانع فنی تجارت در مسیر توسعه، افزایش همکاری‌های سودمند دوجانبه در خصوص صنعت حلال بر اساس استاندارد OIC/SMIIC، استانداردهای ملی و قوانین جاری دو کشور به امضا رسید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches