×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
عضویت ایران در آسه آن همکاری با شرق آسیا را نهادینه می کند

اقتصادتهران: دستیار وزیر و مدیر کل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه گفت: امضای سند الحاق ایران به پیمان مودت و همکاری آ.سه.آن ، روابط طولانی ایران با کشورهای جنوب شرق آسیا را نهادینه می کند.

محمود فرازنده در گفت و گو با ایرنا درباره برنامه های وزارت امور خارجه برای توسعه مناسبات با کشورهای جنوب شرق آسیا گفت:وزارت خارجه طی سال های اخیر در دو جبهه کاملا روشن حرکت کرده است؛یکی این که ما در پی نهادینه سازی روابط نسبتا طولانی خود با جنوب شرق آسیا هستیم و و در این زمینه باید سعی کنیم ساختارهای لازم را برای پیشبرد اهداف این رابطه طولانی تعبیه کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به جو بین الملل و تغییراتی که در عرصه های مختلف حادث می شود،برای توسعه مناسبات فعالیتهای لازم را داشته باشیم.

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: به منظور نهادینه کردن روابط خود با کشورهای جنوب شرق آسیا که ده کشور عضو آ سه آن هستند، سعی کردیم به این کشورها نزدیکتر شویم و با وجود اینکه پذیرش شریک گفت و گویی از سوی این نهاد برای سال های زیادی متوقف بود، سعی کردیم به عنوان عضوی از پیمان مودت و همکاری به مجموعه کشورهای آسه آن بپیوندیم.

فرازنده ادامه داد: با تلاش های زیادی که صورت گرفت وزیر امور خارجه سند الحاق ایران به این پیمان را در ماه گذشته در سنگاپور به امضا رساندند وامضای این پیمان مقدمه ای برای کار نهادینه ای است که لازم داریم.

دستیار وزیر امور خارجه گفت: در حالی که گرایش خوب و مثبتی فارغ از فشارهای خارجی که بر این کشورها برای جلوگیری از همکاری با جمهوری اسلامی وجود دارد باید مجموعه دولت و بخش خصوصی باید همگن و هماهنگ فعالیت هایی را برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با مجموعه کشورها داشته باشند.

وی اضافه کرد: پیمان مودت و همکاری آ سه آن سند پایه برای ورود به روابط با کشورهای آسه آن هست و از این بابت ایران بعد از این به عنوان شریک گفت و گویی آسه آن مطرح خواهد بود و از طریق این فرایند زمینه نهادینه سازی همکاری های بلند مدت را فراهم می کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches