×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
طرح کلان برگزاری کنکور به شیوه الکترونیک از ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود

اقتصادتهران: وزیر علوم از تصویب طرح کلان آزمون های الکترونیک با کمک دانش بنیان ها در حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: برنامه اجرای این طرح از سال ۱۴۰۳ و ابتدا در مقیاس کوچک است.

به گزارش مهر، دکتر محمدعلی زلفی گل امروز ۱۵ تیرماه در بازدید از حوزه دانشگاه شهید بهشتی در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران گفت: سازمان سنجش طرح کلان ملی آزمون‌های الکترونیک را در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در حضور رئیس جمهور ارائه کرد که این طرح در حضور دکتر رئیسی رئیس جمهور مصوب شد.

وی افزود: بر اساس این طرح کلان ملی مقرر شد که برای سال ۱۴۰۳ در بخش کوچکی از یک آزمون محدود، شیوه برگزاری آزمون‌های الکترونیک اجرایی شود و ایرادات آن برطرف شود و اگر در واقع این اطمینان بوجود آمد که می‌توان از آن برای کل کشور استفاده شود، آزمون‌های کشوری به صورت الکترونیک برگزار شود.

وزیر علوم یادآور شد: با آزمون‌های الکترونیک هم قدرت، هم صحت و هم سرعت عمل بالا می‌رود و تصحیح پاسخنامه‌ها در اولین فرصت انجام می‌شود و از هدر رفت منابع هم جلوگیری می‌شود زیرا دیگر نیازی به کاغذ و چاپ و حمل و نقل و ایاب و ذهاب نیست و همه این موارد صرفه جویی منابع را پی خواهد داشت.

وی گفت: ضمن اینکه از ظرفیت هوش مصنوعی هم در آزمون‌های الکترونیک استفاده می‌شود و یک اطمینان بیشتری را ایجاد می‌کند که فرزندان کشور در کمال امنیت و آرامش به رقابت علمی خود می‌پردازند.

زلفی گل درباره زمان اجرایی شدن آزمون‌های الکترونیک در کشور گفت: برنامه سازمان سنجش این است که برای سال ۱۴۰۳ برای یک آزمون با شرکت کنندگان محدود در مقیاس کوچک آزمایش شود و پس از اینکه اطمینان دادند که می‌توان آن را در مقیاس ملی و آزمون سراسری اجرایی شود حتماً استفاده می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches