×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
طرح کاداستر در ۱۰هزارو ۳۰۰هکتار اراضی لاهیجان انجام شد

اقتصادتهران: مدیرجهاد کشاورزی شهرستان لاهیجان گفت: تاکنون با اجرای طرح ملی الگویی کاداستر در لاهیجان ، عملیات نقشه برداری از ۱۰هزار و ۳۰۰هکتار اراضی زراعی و باغی این شهرستان در ۳۵ روستا به اتمام رسید.

جلال ملاجعفری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:طرح ملی کاداستر که امسال برای اولین بار به صورت الگویی در اراضی زراعی و باغی لاهیجان به اجرا درآمده تاکنون در سطح ۱۰هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی شهرستان در ۳۵روستا شامل عملیات نقشه برداری در سطح هفت هزارهکتار در ۲۳روستا در حوزه بخش مرکزی و سه هزار و ۳۰۰هکتار از اراضی ۱۲ روستای در بخش رودبنه انجام شده است.

وی تصریح کرد: این طرح الگویی ۱۸۶روستای شهرستان لاهیجان با مساحت حدود ۴۳هزار هکتار را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در مرحله برداشت محصول برنج قرار داریم موقتا این طرح تعطیل شده است و پس از پایان برداشت برنج بلافاصله کار از سر گرفته خواهدشد.

به گفته وی در این طرح تهیه نقشه های بزرگ مقیاس با استفاده از عکسبرداری هوایی، تصاویر ماهواره ای و نقشه برداری زمینی و بعد جمع آوری اطلاعات مالکیتی و توصیفی از اراضی مورد نظر است.

وی اظهارداشت: طرح مکانیزاسیون شهرستان نیز امسال در دو هزار و ۸۰۰هکتار اراضی شالیزاری در ۱۴روستا با اعتبار ملی بیش از ۱۷میلیارد تومان اجرا شده است که حدود سه هزار و۸۰۰نفر بهره بردار و۲۰۰نفر عوامل اجرایی و کارشناس اعم از مشاور و پیمانکار در اجرای آن نقش داشته اند.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان لاهیجان اجرای پروژه اجرای انتقال آب با لوله در شش روستا با طول چهار کیلومتر و با اعتبار ملی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان، بتونی کردن انهار و شبکه های فرعی (طرح لاینینگ) به طول سه و دودهم کیلومتر در سه روستا با اعتبارات بالغ بر ۷۰۰میلیون تومان را از جمله طرح های تامین آب در بخش کشاورزی این شهرستان ذکر کرد.

وی تصریح کرد: احداث و برقی کردن ایستگاه پمپاژ در هفت روستا با اعتبارات استانی حدود ۲۵۵میلیون تومان و لایروبی آب بندان ها با اعتبارات استانی بالغ بر ۴۵میلیون تومان نیز در سال جاری در این شهرستان اجرا شده است.

ملاجعفری یادآورشد: یکی از طرح های مهم اجرای طرح های توسعه بانک های نشاء در راستای کاهش هزینه ها و تولید و پرورش نشاء سالم است که تاکنون هشت طرح بانک نشاء در شهرستان برای کشاورزان منطقه فعال شده است.

وی اظهارداشت: در حوزه مکانیزاسیون نیز موافقت های خوبی کسب شده که از حدود سه میلیارد و ۶۵۰میلیون تومان سهم اعتبارات شهرستان با تلاش همکاران و بانک های عامل ، تولید کنندگان و کارشناسان به هفت میلیارد و ۷۳۰میلیون تومان افزایش یافته و به تعداد ۳۰۸نفر از متقاضیان تسهیلات برای خرید ادوات کشاورزی پرداخت شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches