×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
رونمایی از طرح سیماک و سرویس‌ها و خدمات جدید پستی در لرستان

اقتصادتهران: طرح سیماک و سرویس‌ها و خدمات جدید پستی  با حضور معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست در استان لرستان رونمایی شد.

به‌ گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، روز گذشته همزمان با بیست و یکم تیرماه طی مراسمی طرح سیماک (سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور) و سرویس‌ها و خدمات جدید پستی با حضور معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست، غضنفری معاون استاندار، هادوی مدیرکل عملکرد و کیفیت، پورسیف مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری، سلیمانی مدیرکل پست لرستان و جمعی از مسئولین ارشد استانی در خرم آباد راه‌اندازی شد.

مهندس مهری در این مراسم  از زحمات بی وقفه مهندس بازوند استاندار لرستان، غضنفری معاون استاندار و پورسیف مدیرکل فناوی اطلاعات و ارتباطات استانداری در پیشرفت لرستان تشکر ویژه نمود.

وی ضمن اشاره به اینکه پست استان لرستان در زمینه‌های مختلف توانسته است در سطح کشور بدرخشد که مطمئنا در این پروژه نیز خواهد درخشید، گفت: در کشورهای توسعه یافته پست یک نقش محوری را ایفا می کند و امور باید الکترونیکی و یا توسط پست انجام شود.

مدیرعامل در ادامه به نقش و کارکرد پست اشاره و خاطرنشان کرد: پست می تواند با کاهش مراجعات و هزینه‌ها، بهره‌وری و سالم سازی را موجب شود، که متاسفانه در کشور ما موازی کاری زیادی در امور پست انجام می شود .

مهندس مهری بر الکترونیکی شدن امور تاکید و تصریح کرد: در زمینه جابه جایی یک مرسوله از تولید کننده تا مصرف کننده بین ٣٠٠ تا ۴٠٠ درصد هزینه واسطه گری صورت می گیرد که در دنیای الکترونیک این امر با هزینه کمتر از هشت درصد انجام می شود.

وی در خصوص فرایندهای طرح GNAF گفت: چهار کار اساسی در بحث جی نف انجام می‌شود: نخست باید یک مکان یک کد پستی واحد داشته باشد؛ دوم باید به این مکان یک آدرس استاندارد تعلق گیرد؛ سوم باید به ساختمان طول و عرض جغرافیایی تخصیص داده شود و در نهایت چهارم اینکه این اطلاعات بر روی نقشه‌ها قرار گرفته و دیجیتال گردد.

وی در ادامه با تاکید بر این که باید یک بار برداشت جامع از مکان انجام شود و بعد از این آدرس واحد استفاده شود افزود: متاسفانه نقشه‌ها و آدرس‌های بسیار متفاوتی در سطح ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف کشور وجود دارد.

معاون وزیر ارتباطات در مزایای طرح GNAF گفت: این پروژه می‌تواند برای دستگاه هایی نظیر پلیس، اورژانس ، ادارات خدماتی و نهادهای مرتبط بسیار مفید بوده و در سرعت بخشی به انجام کار آنها موثر باشد.

وی افزود: در زمینه  GNAF ٩٧٠ هزار رکورد پستی تا کنون ثبت شده است که از این تعداد ٢۶٠ هزار رکورد روستایی بوده و ٧١٠ هزار ار آن شهری است.

مدیرعامل اضافه کرد: تا کنون ٩۵ درصد از اطلاعات شهری بهنگام شده است و همچنین ۵٠ درصد از اطلاعات روستایی به روز شده است که در بحث روستایی باید تلاش بیشتری نماییم.

معاون وزیر در ادامه با بیان این که سامانه یکپارچه‌سازی مدیریت املاک کشور یا پروژه سیماک یکی از برنامه‌های اولویت‌دار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است که در استان لرستان به‌عنوان پایلوت اجرا و فاز نخست آن در شهر خرم‌آباد آغاز می‌شود افزود: سیماک یک سامانه یکپارچه و جامع است که با یکپارچه شدن اطلاعات املاک و مدارک مربوط به ملک و دسترسی مستقیم دستگاه‌های اجرایی، امور املاک شهر و روستا و همچنین مدیریت و ساخت و ساز شهری و روستایی مورد نظارت بیشتری قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر این که تمامی اطلاعات املاک در این سامانه به هم مرتبط می شوند افزود: با راه اندازی این سامانه در شهرداری‌ها روند انجام صدور پروانه، شناسنامه املاک و سایر امور مربوطه تسهیل و قانونمند گردیده و با الکترونیکی شدن فرایندها محاسبات دستی برداشته می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches