×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
طرح راه آهن سبزوار ۱۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

اقتصادتهران: وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه برای اتمام و بهره برداری از طرح راه آهن سبزوار ۱۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت : این پروژه از سال ۹۵ فعال شد و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

عباس آخوندی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح در حال اجرای راه آهن سبزوار با بیان اینکه شرایط بودجه ای کشور سخت است، افزود: این طرح از سال ۱۳۸۹ آغاز شده ولی تا سال ۱۳۹۵ اعتبار جدی نداشته و با آن اعتبارات کار خاصی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۷ به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح در نظر گرفته شده که تاکنون زیرسازی ۳۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: خوشبختانه در سبزوار پروژه های خوبی در دست اقدام است و بازآفرینی این شهر موجب پشتیبانی از ۳ استان دیگر می شود.

آخوندی با اشاره به بافت قدیمی، تاریخی و حاشیه نشین سبزوار عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ پروژه کوچک و بزرگ برای این شهرستان تعریف شده که به خوبی خدمات رسانی به حاشیه شهر انجام شود.

وی با اشاره به اقدامات حوزه راه و جاده در این شهرستان خاطرنشان کرد: در مسیر سبزوار – اسفراین ۸ کیلومتر بزرگراه در حال اجراست که شهرداری مجری آن است. همچنین برای مسیر سلطان آباد پروژه ای تعریف شده که در مجلس تامین اعتبار شده است.

فرماندار ویژه سبزوار نیز در این خصوص گفت: ‌مجموع اعتبارات اختصاص یافته به طرح راه آهن این شهرستان تا سال ۱۳۹۳ کمتر از ۳۰ میلیارد ریال بوده در حالی که پارسال ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی برای تکمیل این طرح اختصاص یافت.

احمد برادران با اشاره به موقعیت تجاری، کشاورزی، معدنی و صنعتی سبزوار افزود: با بهره برداری از طرح راه آهن این شهرستان روند صادرات کالا و محصولات معدنی و کشاورزی افزایش می یابد.

وی ادامه داد: سبزوار در مسیر ترانزیت بین المللی و ارتباط این شهر فعال اقتصادی با کشورهای آسیای میانه قرار دارد که این موضوع اهمیت تکمیل راه آهن سبزوار را افزایش داده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches