×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
«طرح تابستانه مهارت» با ظرفیت ۲ میلیون نفر اجرا می‌شود

اقتصادتهران: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح تابستانه مهارت در مدت سه دوره تابستانه با ظرفیت ۲ میلیون نفر اجرایی می‌شود.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید صولت مرتضوی در آئین امضای تفاهم‌نامه چندجانبه با موضوع «اوقات فراغت دانش‌آموزان با ارائه آموزش‌های کسب‌وکار و هدایت شغلی متناسب نیاز بازار کار در قالب مدرسه تابستانه مهارت» گفت: هدف از برگزاری این نشست، امضای تفاهم‌نامه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل تحت عنوان «طرح خلاقانه مدرسه تابستانه مهارت» است.

وی تأکید کرد: این طرح به پیشنهاد رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و پس از بررسی‌های لازم، به مصوبه شورای عالی اشتغال تبدیل شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: رئیس‌جمهور یکی از مشکلات کارآفرینان را کمبود نیروی کار خلاق و ماهر می‌دانند و از طرفی مسئله بیکاری از دیگر مشکلات بازار کار محسوب می‌شود.

مرتضوی همچنین اضافه کرد: باید از هدایت‌های تحصیلی نظری به سمت تلفیق هدایت تحصیلی نظری و عملی حرکت کنیم.

وی معتقد است، مطالعات اجمالی کمتر جوان خلاق ماهر بیکاری را نشان می‌دهد. عدم مهارت‌آموزی و نیازسنجی‌های تخصصی از مسائل مهم در حوزه اشتغال و مهارت محسوب می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اکنون بخشی از نیروی کار کشور، نیروی کار اتباع خارجی هستند و در نقطه مقابل، اعزام نیروی کار خلاق و ماهر با توجه به استعدادهای کشور و منطقه با وجود سیاست‌های آمایشی، باید در دستور کار قرار گیرد.

مرتضوی اظهار امیدواری کرد که با این اقدامات نیروی کار خلاق و با ظرفیت را در کشور گسترش داده و با توسعه ظرفیت‌های این حوزه شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

وی همچنین از اراده همه دستگاه‌های مشارکت‌کننده در اجرای طرح تابستانه مهارت، تقدیر و بیان کرد: در راستای حلقه تکمیلی اجرای این طرح می‌توان از ظرفیت‌های ورزشی نهادها و دستگاه‌های حاضر در طرح استفاده کرد.

رویکرد مهارت در آموزش و پرورش دنبال می‌شود

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در ادامه این نشست گفت: رویکرد مهارت را در سطح برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: امروز امید، هماهنگی، همدلی، اتحاد و انسجام در بین دستگاه‌های اجرایی کشور مهم‌ترین نکته موردنظر در اجرای طرح‌ها است.

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches