×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز طرح امداد و نجات تابستانه هلال احمر؛ از ۲۴ خرداد

اقتصادتهران: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اجرای طرح ملی امداد و نجات تابستانه از فردا پنج شنبه ۲۴ خرداد تا پایان شهریور ۹۷ خبر داد و گفت: در این طرح روزانه ۴ هزار و ۶۰۶ نفر امدادگر و نجاتگر به ارائه خدمات متنوع امداد و نجات به مسافران تابستانی می پردازند.

مرتضی سلیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح اهداف برگزاری این طرح ملی اظهار داشت: طرح امداد و نجات تابستانه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مدت ۱۰۰ روز و با استفاده از توان عملیاتی تمام پایگاه های فعال هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان های سراسر کشور آغاز می شود.

وی گفت: این طرح با استفاده از ۲۴ فروند بالگرد، یک هزار و ۲۶ دستگاه آمبولانس، ۴۳۸ دستگاه خودروی نجات، ۵۰ دستگاه خودروی ویژه عملیاتی، یک هزار و ۲۸۲ دستگاه خودروی عملیاتی، ۱۱ دستگاه خودروی فرماندهی ارتباطات، ۱۲۲ دستگاه موتور سیکلت آمبولانسی و ۴۷۵ دستگاه موتور سیکلت امدادی برگزار می شود که تمامی امکانات یادشده به منظور خدمات رسانی به مردم و مسافران تابستانی در آماده باش کامل قرار خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در اجرا و برگزاری این طرح ملی امداد و نجات، اولویت نخست سازمان امداد و نجات رسیدگی فوری به مصدومان حوادث جاده ای و ترافیکی است، ادامه داد: به منظور تحقق این مهم از تمامی ظرفیت ها و آموزش های نیروهای امدادرسان در حوزه مختلف امدادی از جمله رسیدگی به حادثه دیدگان تصادفات، حریق خودرو، واژگونی، انحراف از جاده و نظایر آن استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از آمادگی یک هزار و ۲۹۰ پایگاه ثابت و موقت امداد جاده ای برای خدمت رسانی به هموطنان خبر داد و توضیح داد: از این تعداد ۵۵۷ پایگاه امدادی ثابت و مابقی به صورت پست های موقت فعال است.

سلیمی با اشاره به اینکه با رعایت اصول اولیه ایمنی در ایام تعطیلات تابستانی می توان از آمار تصادفات و خسارات مالی و جانی ناشی از آن در حد قابل توجهی کاست و به آرامش جامعه کمک کرد، گفت: در سال های گذشته سرعت و سبقت غیرمجاز، بی توجهی و نبود مهارت، خواب آلودگی و صحبت با تلفن همراه از عوامل مهم تصادفات درون و برون شهری بودند که رانندگان و مسافران تابستانی می توانند با رعایت موارد یادشده تعطیلاتی تابستانی مطلوبی را پشت سر بگذارند.

وی توضیح داد: اغلب در تعطیلات تابستانی به دلیل حجم بسیار تردد انواع خودرو در جاده ها، آمار تصادفات و تلفات جاده ای افزایش می یابد که طبق آمار اعلام شده از سوی مسئولین پلیس راهور در سال های گذشته بیشترین تصادفات جاده ای در نزدیکی شهرها رخ داده که این موضوع نشانگر آن است که ادغام ترافیک درون و برون شهری، وجود راه ها و اتصالات فرعی به جاده ها و ترافیک سنگین در محدوده های یادشده، امکان بروز حوادث را افزایش می دهد.

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات افزود: به همین علت با مطالعات انجام شده از سوی کارشناسان خبره سازمان امداد و نجات ما در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها پست های امدادی سیار و گشت های ویژه را پیش بینی کرده ایم تا در صورت وقوع حوادث احتمالی به کمک حادثه دیدگان حوادث رانندگی و ترافیکی بشتابیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches