×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
ضرورت کاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی

اقتصادتهران: یک کارشناس اقتصادی بر ضرورت کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی همزمان با کاهش نرخ سود سپرده های بانکی تاکید کرد.

تقوی، کارشناس اقتصادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادتهران، گفت: در مجموع اقدام بانک‌ها در کاهش نرخ سود بانکی مطلوب ارزیابی می‌شود که در صورت تداوم آن، آثار خوب و مفیدی برای اقتصاد به همراه دارد.

وی افزود: اما باید یک نکته را مد نظر داشت و آن کاهش همزمان تسهیلاتی است که بخش تولید و کشاورزی و صنعت پرداخت می‌شود. به بیان دیگر اگر بانک‌ها با کاهش نرخ سود بتوانند تسهیلات ارزان قیمتی در اختیار افراد و گروه‌های نیازمند با نرخ واقعی سود قرار دهند در آن صورت شاهد شکوفایی اقتصاد خواهیم بود.

این کارشناس اقتصادی یاد‌آور شد: در زمینه کاهش نرخ سود بانکی، بانک مرکزی باید با جدیت بیش‌تر و حساسیت مضاعفی این موضوع را پیگیری کند زیرا مساله نظارت بانک مرکزی در بازار پولی بسیار حائز اهمیت است.

این در حالی است که ولی ا… سیف رییس کل بانک مرکزی در رابطه با کاهش نرخ سود سپرده های بانکی معتقد است: روند کاهنده نرخ تورم همچنان ادامه دارد و در مدت یک تا دو ماه آینده به مرز تک رقمی می‌رسد و براساس منطق اقتصادی، با کاهش نرخ تورم بی‌تردید نرخ سود بانکی باید کاهش پیدا کند.

به گفته وی تصمیمی که بانک‌ها برای کاهش ۱۵درصدی سود سپرده بانکی گرفته‌اند در مسیر برنامه‌هایی است که بانک مرکزی ترسیم کرده و در عین حال بازار پول با عکس‌العمل طبیعی خود اهدافی را که بانک مرکزی ترسیم کرده است، محقق خواهد کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches