true
اقتصادتهران: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش وپرورش، ریشه توسعه و پیشرفت در همه زمینهها را در آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: اگر بخواهیم به آموزش و پرورش پویا برسیم باید دغدغههای معلمان را کاهش دهیم و این امر با افزایش رفاه معلمان امکانپذیر است.
به گزارش ایسنا، پیش از ظهر روز گذشته حسین فرزانه در گردهمایی رؤسای امورمالی استانهای سراسر کشور اظهار کرد: کار در امور مالی بسیار حساس و مسئولیت افراد بسیار سنگین است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش وپرورش، عامل پیشرفت و تبدیل دو کشور جنگزده آلمان و ژاپن پس از جنگ جهانی دوم را سرمایهگذاری در نظام تعلیم و تربیت آنها دانست و افزود: بزرگترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی است که اگر تحت آموزش سیستم تعلیم و تربیتی کارآمد قرار گیرد، توسعه ملی آن کشور اتفاق میافتد.
وی، ریشه توسعه و پیشرفت در همه زمینهها را در آموزش پرورش دانست و تصریح کرد: اگر بخواهیم به آموزش و پرورش پویا برسیم باید دغدغههای معلمان را کاهش دهیم و این امر با افزایش رفاه معلمان امکانپذیر است.
فرزانه تصریح کرد: معلمان افرادی قانع هستند و کمبودها را تحمل می کنند، اما آنچه که باعث نارضایتی آنها می شود تبعیض است که باید از بین برود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش وپرورش افزود: تغییرات در نظام تعلیم وتربیت و افزایش کارآمدی آن نیازمند پشتوانه مالی است که منابع مالی دولتی به تنهایی پاسخگو نیست.
فرزانه از تلاش برای تمرکززدایی و کاهش بخشنامهها خبر داد و افزود: چارچوبهای مالی، محدودیت هایی را برای مدیران ایجاد کرده که باید این چارچوب ها اصلاح شود و مدیر مدرسه از اختیارات بیشتری در اداره مدرسه برخوردار شود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش وپرورش با تأکید بر اجرای دقیق قوانین در امور مالی تصریح کرد: قبل از نظارت و کنترل مسائل مالی باید آموزش های لازمه به مدیران داده شود تا بتوانند از ظرفیت های قانونی به نحو احسن استفاده کنند ونظارت پس از آموزش موثر خواهد بود.
وی از تهیه پیش نویس در خصوص تفویض اختیار به استانها خبر داد و گفت: در بحثهای مالی نباید ابهامی وجود داشته باشد و روسای امورمالی باید در اجرای مواد قانونی اگر ابهامی وجود دارد به رفع آن بپردازند.
بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، فرزانه امور مالی در آموزش وپرورش را به وجود خون در رگ تشبیه کرد و افزود: همه آموزش و پرورش در مدرسه خلاصه میشود و حوزههای ستادی نقش پشتیبانی دارند، بنابراین اگر قرار است گامی در راستای تمرکززدایی برداشته شود باید ابتدا از ادارات شروع و تا مدرسه استمرار یابد.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=66478
false
true