×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ضرورت سرمایه گذاری در حوزه پژوهش و آموزش کشاورزی گلستان

اقتصادتهران: رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: باید در حوزه پژوهش و آموزش بخش کشاورزی استان و انتقال آن به کشاورزان بیش از گذشته سرمایه گذاری شود.

به گزارش ایرنا مختار مهاجر روز چهارشنبه در جشنواره تجلیل از کشاورزان نمونه استان اظهار کرد: باید از این ظرفیت های بخش کشاورزی به خوبی استفاده شود تا منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی با جدیت بیشتری در استان تحقق یابد.

وی با بیان اینکه فعالیت بخش های مکمل کشاورزی می‎تواند اقتصاد استان را رونق دهد، گفت: باید بخش‎های مختلف کشاورزی مانند دامداری، زراعی و باغی و صنایع تبدیلی در کنار یکدیگر مدیریت شود تا به توسعه استان و افزایش راندمان تولید کمک شود.

مهاجر همچنین به اجرای کشاورزی حفاظتی تاکید کرد و افزود: تولید پایدار در بخش کشاورزی در گروی حفظ منابع است، همان‌گونه که ضرورت دارد در عرصه آبخیزداری و منابع طبیعی خوب صیانت شود در بخش کشاورزی نیزحفاظت از کشتزارها باید جدی تلقی شود.

وی به موفقیت کشاورزان استان در تولید محصولات مختلف همچون غلات نیز اشاره کرد و گفت: ۲۴۰ هزار بهره بردار حوزه کشاورزی استان با وجود کاهش ۴۸ درصد بارندگی های که از نیازهای اساسی این بخش است، در سال های اخیر توانسته اند راندمان تولید محصولات را افزایش دهند که باعث افتخار است.

مهاجر افزود: در سال زراعی گذشته کشاورزان استان یک میلیون و ۵۱۰ هزار تن گندم برداشت کردند.

وی همچنین به استقبال کشاورزان گلستان از کشت کلزا اشاره کرد و گفت: امسال در سطح ۸۴ هزار و ۵۰۰ هکتار قرارداد کلزا در استان بسته شد که بین ۶۴ تا ۶۷ هزار هکتار زیر کشت رفته است.

در این جشنواره از ۵۳ نفر تولیدکنندگان و بهره برداران نمونه بخش کشاورزی استان گلستان با اهدای لوح وهدایایی تجلیل شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches