×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
ضرورت حضور شرکت های خارجی در معادن ایران

معاون جدید امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت مهم ترین برنامه‌های خود را برای توسعه بخش معدن اعلام کرد و گفت: اصلی‌ترین و اولین کاری که باید در بخش معدن صورت بگیرد، این است که با یک حرکت جهشی سعی کنیم بخش معدن همراه با سایر بخش‌های اقتصاد رو به جلو حرکت کند.

به گزارش ایسنا، جعفر سرقینی با بیان این که باید راه را برای توسعه بخش معدن هموار کرد، گفت: به رغم اینکه فضای کسب و کار طی سال‌های اخیر چندان مطلوب نبوده است، اما اقدامات بزرگی در زمینه توسعه حوزه معدن انجام شده است.

وی به ادغام وزارت معادن و فلزات و صنایع اشاره کرد و گفت: در آن زمان برای اینکه بخش معدن بعد از ادغام به حاشیه نرود اقدام به تاسیس سازمان توسعه معادن کردیم. از همین رو بعد از ادغام وزارت صنایع و معادن و بازرگانی برای اینکه بخش معدن به حاشیه نرود با کمک اهالی معدن باید یک اقدام عملی جدی انجام دهیم.

سرقینی افزود: این اقدام عملی باید پس از بررسی‌های لازم و با کمک همه اهالی بخش معدن صورت بگیرد و خوشبختانه وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت هم برای این منظور اعلام آمادگی کرده است.

او با بیان اینکه سهم معدن از تولید ناخالص ملی باید افزایش پیدا کند، تصریح کرد: با یک برنامه ریزی مناسب برای کاهش هرچه بیشتر صادارت محصولات معدنی به صورت خام یا با ارزش افزوده پایین، خواهیم توانست سهم بخش معدن از تولید ناخالص داخلی را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به اینکه از توسعه فعالیت‌ بخش خصوصی در معادن و صنایع معدنی به صورت جدی حمایت خواهد کرد، اظهار داشت: بخش خصوصی هنوز کارهای بزرگ معدنی را در کشور شروع نکرده است. باید حمایت کنیم خصوصی‌ها نیز در بخش معدن دست بکارهای بزرگ بزنند.

وی افزود: در بحث حاکمیتی باید طرحی را ارایه کنیم، تا توازن کافی در بخش‌های مختلف زنجیره تولید محصولات معدنی به خصوص فولاد ایجاد شود.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد: با تعریف سازو کاری مناسب زمینه حضور شرکت‌های بزرگ خارجی در بخش معدن کشور فراهم شود. همچنین شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی از اکتشاف معادن گرفته تا فرآوری محصولات معدنی می‌توانند به توسعه معادن کشور کمک کنند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches