اقتصاد تهران
شماره خبر : 311643
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۷/۲۶
اقتصاد تهران

ضرورت توسعه بازاریابی و فناوری اطلاعات بانک مسکن

صابر عسکرپور رئیس هیات مدیره بانک مسکن در جلسه ارزیابی عملکرد نیمه نخست سال ۱۴۰۴ این بانک، بر لزوم تلاش هماهنگ شبکه بانک برای تحقق اهداف نیمه دوم سال جاری تاکید کرد و توسعه بازاریابی و فناوری بانک را در این امر مهم دانست.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن؛ عسکرپور بر لزوم برگزاری این جلسات و پیگیری موارد مطرح شده در آن پرداخت و گفت: فارغ از نوع ارزیابی و شاخص‌های آن، باید از خود بپرسیم که آیا در تحقق اهداف شش ماهه اول سال موفق بوده‌ایم؟ همه ما جزئی از مجموعه‌ای واحد هستیم و نتایج عملکرد هر بخش، بر کل بانک اثرگذار است.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و رشد نقدینگی، رویکرد بانک مرکزی در کنترل ترازنامه شبکه بانکی را مورد توجه قرار داد و افزود: ضروری است نقاط ضعف خود را شناسایی و منشأ آنها را پیدا کنیم. حتی اگر نیاز است که در محصولات و خدمات بانک بازنگری شود، باید این موضوع مورد بررسی جدی قرار گیرد.

رئیس هیات مدیره بانک مسکن با تأکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ایجاد سیستم‌های یکپارچه در سطح شعب، اظهار داشت: در کنار این موضوع، با تقویت اداره کل بازاریابی و بانکداری شرکتی، می‌توان اقدامات مؤثرتری در زمینه جذب منابع انجام داد.

وی ضمن تسریع بر روند وصول مطالبات بانک به عنوان یکی از اولویت‌های مهم افزود: همچنین میانگین سرانه جذب منابع شعب نیز باید افزایش یابد و این مهم نیازمند تلاش مضاعف همکاران در سطح شبکه است.

عسکرپور همچنین به موضوع نرخ اضافه برداشت از بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: بانک مسکن در ماه‌های اخیر برای پیشبرد مأموریت‌های خود در قالب نهضت ملی مسکن، ناچار به استفاده از منابع بانک مرکزی شده است؛ بنابراین باید فرهنگ بازاریابی در بانک به رویکردی هدفمند در جذب منابع و سپرده‌ها تبدیل شود تا بتوانیم با تکیه بر ظرفیت‌ها روند کاهشی اضافه برداشت را تسریع بخشیم.

وی افزود: جذب منابع از تمامی بازارها باید در فرآیند بازاریابی مورد توجه قرار گیرند و اقدامات در این زمینه به‌صورت پیوسته پیگیری شود.

رئیس هیات مدیره در پایان ضمن تأکید بر تداوم برگزاری جلسات ارزیابی عملکرد تصریح کرد: این نشست‌ها باید در مسیر افزایش بهره‌وری و ارتقای نظام‌مند بانک ادامه یابد. امیدواریم با جذب منابع، رعایت بهداشت اعتباری، تلاش شبکه و ارتقای سیستم‌های بانکی، بتوانیم در نیمه دوم سال به اهداف تعیین‌شده دست یابیم.