×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ضرورت توجه خاص‌تر به مقوله مدیریت ریسک

اقتصادتهران: حادثه کلینیک «سینا مهر شمیران» نخستین حادثه از این نوع نبوده ‌و به طور قطع آخرین نیز نخواهد بود. حادثه دلخراش دیگری که قلب ‌و روح هر انسانی را جریحه دار میکند. پیاده سازی اصول اولیه و ابتدایی مدیریت ریسک در مراکز این چنینی می‌تواند احتمال بروز حوادث مشابه را به حداقل برساند. مراکز ارائه خدمات درمانی از جمله جاهایی هستند که وزارت بهداشت باید در زمان تمدید مجوز فعالیت از پیاده سازی اصول اولیه و‌مبانی مدیریت ریسک در آنها اطمینان حاصل نماید.

کپسول‌های اکسیژن که در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها برای انجام بیهوشی و یا استفاده در بخش‌های مراقبت ویژه استفاده میشود در صورت عدم رعایت اصول ایمنی به مثابه بمب عمل می‌کند و علاوه بر ایجاد انفجار به سرعت باعث گسترش دامنه آتش سوزی میشود برای استفاده از این کپسول‌ها و اتصال آن به دستگاه بیهوشی و یا ونتیلاتور به هیچ عنوان نباید از گریس و یا هر روان کننده دیگری استفاده شود امری که از دلایل اصلی انفجار و یا آتش سوزی کپسول‌های اکسیژن می باشد. نظارت بر رعایت اصول ایمنی در مراکز درمانی بر عهده مسئول فنی مرکز مربوطه می‌باشد کاری که وزارت بهداشت در شرح وظایف مسئول فنی بیمارستان این موارد را درج نموده است. در موارد مشابه این حادثه و در جریان رسیدگی توسط محاکم برای تعیین مقصر و یا مقصرین حادثه بیشترین درصد قصور و یا حتی ۱۰۰٪ تقصیر برای مسئول فنی کلینیک تعیین می‌شود. مسئول فنی بیمارستان متعهد است که همیشه از رعایت اصول ایمنی در فرایند درمان و معالجه بیماران اطمینان حاصل کرده باشد و در صورت عدم رعایت اصول ایمنی از انجام عمل های جراحی الکتیو (غیر اورژانسی) جلوگیری نماید.
صرف نظر از اینکه بیمه گر بیمه آتش سوزی ساختمان کلینیک کدام شرکت بیمه هست، بیمه گر بیمه مسئولیت مسئول فنی بیمارستان تعهدات بسیار بالاتری را متحمل خواهد شد و اگر این مسئولیت تحت پوشش بیمه قرار نگرفته باشد فرد مذکور لازم است خود را برای پرداخت غرامت دیه جانباختگان آماده نماید.

دکتر یونس مظلومی

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches